10 Mayıs 2015 Pazar

Anneler Gününüz Kutlu Olsun

Anneler Günü...Bu gün kimimiz için çok güzel, kimimiz içinse zor bir gün. Hiçbir zaman anne olamamış, olamayacak kadınlar için ya da çok sevdikleri annelerini kaybetmiş insanlar için gerçekten zor bir gün. Aslında sevgimizi böyle günlerle sınırlamak çok yanlış. Ama adet olmuş, insan bu günlerde sevdiklerini daha bir önemsiyor  sanki...

Bu gün sabahtan beri gözyaşlarıma hakim olamıyorum. Çok şükür ben hem anne olabildim, hem de annem yaşıyor. Ama kızım bana öyle bir sürpriz yapmış ki çok duygulandım.

Bir hafta önce kızımla babası bir telaşa kapıldılar. Fısıldaşmalar, kaçışmalar... Anladım ki benden gizli bir şeyler dönüyor :) Kızım geldi benden ikimizin fotoğrafını istedi. Neden diye sorunca öğretmeninin istediğini söyledi. Dijital fotoğraflar çıktı mertlik bozuldu. Evde basılmış yeni bir fotoğraf yok ki...Neyse, ikimizin birer vesikalık fotoğrafını buldum verdim. Okulda çok güzel bir kart hazırlamışlar. Aşağıdaki resim, A4 kağıdı büyüklüğünde bir el işi kâğıdına yapıştırılmış. Yanında da bizim fotoğraflarımız, kalpler ve canım annem seni çok seviyorum yazısı var. Ben fotoğrafları burada yayınlamak istemediğim için sadece bu bölümü kullandım . 



Bunları da kızım hazırlamış. Bir haftadır benden bucak bucak saklıyor...





Fotoğrafların kusuruna bakmayın. Aslında böyle tepetaklak değiller. Ama bloğa böyle düşüyorlar. Ne yaptıysam düzeltemedim.

Mektubun içeriği bende saklı. Sabah sabah hüngür hüngür ağlamama neden oldu. Çok saf, temiz, en önemlisi çocuk kalbinden çıkmış bir mektuptu. Eşim ben karışmadım, kendisi yazdı dedi.

Bu da benim kendime diktiğim anneler günü hediyesi :) Kaba dikişini yapmıştım, bitirilmeyi bekliyordu. Kızımın eteğinde uğradığım başarısızlıktan sonra bir süre makinenin başına oturmak istemedim:) İşte pamuk satenden diktiğim yastık kılıfım...




Sonra beni ağlatan başka bir şey oldu. Bu bir blog yazısıydı. Bloğun sahibi hiç anne olamayacağını yazmış ve duygularını dile getirmişti. Benim ailemde de hiç çocuk sahibi olamamış kadınlar var. Tıbben çocuk sahibi olmanız mümkün değil denip de, evliliğinin 15. yılında çocuğunu kucağına almış insanlar var. Üstelik o dönemde tüp bebeğin adı bile bilinmiyordu.

Annelik nedir? Anne olmak için illaki bir bebeği 9 ay karnınızda taşımak mı gerekir? Hani doğuran mı, büyüten mi annedir diye bir söz vardır. Bence çocukları seven, bir çocuğun ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarından önde tutan her kadın annedir. Muhtaç bir çocuğa elini uzatıp, onu hiç doğuramadığı çocuğunun yerine koyup, tüm sevgisini ona veren kadın ÖZBEÖZ ANNEdir.

Yine uzun bir yazı oldu. Tüm bunlardan sonra, başta benim annem olmak üzere ( sıkı takipçimdir kendisi ) tüm annelerin, anne adaylarının ve gönlümüzün annelerinin anneler gününü kutluyorum....






6 yorum:

  1. tüm diğer özel günler gibi asla abartılmadan hislerin açıklanmasını isterim hep. ama tüketim çılgınlığını sağlayan firmalar yüzünden bağıra bağıra kutlamak şart gibi davranılıyor:((
    Ben bir sınıfta öğretmenin tek tek annen baban ne iş yapıyor diye çocuklara sormasına bile karşıyım Yerine göre bir annenin , bir kadının bir çocuğun yüreğin de depremler yaratmaya hakkımız yok çünkü.Ölçüyü bilerek sevgimizi paylaşmanın elbette sakıncası yok değil mi.
    Küçük hanım anneciğine emeğiylene güzellikler hazırlamış aferin ona.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Böyle günleri tüketim çılgınlığına dönüştürmenin bir anlamı yok. Ben de kızıma bunu aşılamaya çalışıyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. Merhaba ben de anne değilim, evli olmadığım için bu da mümkün olmayacak. Şanslısınız böyle bir kıza sahip olduğunuz için, bende anneler gününüzü kutluyorum. Resimler için nette PHOTOSCAPE isimli bir program var onu indirirseniz kullanabilirsiniz. Sevgiler ve her daim mutluluklar sizin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özlem Hanımcım güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım siz de her zaman mutlu olursunuz. Söylemek istediğim buydu zaten. Sizin de yeğenleriniz, komşunuzun çocukları vardır. Siz onlara sevginizi verdiğinizde, onlar da sizi annelerinden ayırmazlar. Sevgiler...

      Sil
  3. Beyaz sardunyam seninde anneler günün kutlu olsun allah isteyen herkezede evlat sahibi yapsın önce allahtan var gücü ile istemek sonra tıpta çaresini aramak kısmetse ve hayırlıysa bir şekide olur umudu yitirmemek lazım ki bizi ayakta tutanda umuttur benimde kızımın bir tanecik kızı var imkansı olmaz denileni rabbim isterse veryor kızım ve damadım akademisyen okuldu yüzsek lisanstı derken 5 : 6 yıl geçti olmaz denileni oldu çok şükür torunum şu anda dünya tatlısı yedi buçuk yaşında kimse umudunu yitirmesin herkezin muradı olsun inşallah sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Allah isteyen herkese versin inşallah. Olanları da korusun. Ne güzel, Allah bağışlasın :) İnsan bunlara tanık oldukça ne kadar seviniyor değil mi? Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...