22 Mart 2015 Pazar

Bir Yastık Kılıfı Daha Diktim



Merhabalar! Bir yastık kılıfı daha diktim. Geçen sefer diktiğim kılıfın kumaşından artmıştı. Bu seferki kılıfı biraz daha farklı yapayım dedim. Yine bitmişi 50*70 olacak şekilde biçtim. Kılıfı diktikten sonra açık tarafı hariç, 5'er cm işaretleyip sabunla çizdim. Sonra kumaşın yüzünden, işaretlediğim yerlerin üzerinden düz dikiş geçtim. Böylece daha süslü bir kılıfım oldu. Üstelik bu sefer, yastığın üzerine kapanan kapak kısmını da dikişler gözükmeden dikebildim.




Yalnız bu sefer bir sorunla karşılaştım. Ama nedenini ve nasıl çözeceğimi bulamadım. Geçenlerde makinemle havlu kenarı bastırmıştım. Bunu yaparken makinem düzgün dikmemeye başladı. Tozlanmış olabileceğini düşünüp, makinenin fırçasıyla tozunu da aldım. Ama makinem dikerken kumaşı büzüyor. Ve üst dikişler iplik tansiyonu fazla gelmiş gibi gergin oluyor. Kumaşın üzerinde alttaki iplikler gözüküyor. Daha önce aynı kumaşı tansiyon ayarı 4'deyken dikmiştim. Hiçbir sorun olmamıştı. Ben her ihtimale karşı tansiyon ayarını 3,2,1 hatta sıfıra getirip denedim. Ama sonuç değişmedi. İpliği yeniden takıp çıkarttım ve doğru taktığımdan emin oldum. Ama yine olmadı. İğnede sorun olabilir dedim. Onu da değiştirdim. Ama fark etmedi. Alt dikişte sorun olmamasına rağmen masurayı bile çıkartıp, yeniden taktım. Olmadı, olmadı...

Ben bu işe bir çare bulamadım. Teknik servise götürmeyi düşünüyorum. Dikiş bilen arkadaşlarıma sormak istiyorum. Benim düşünmediğim bir şey olabilir mi? Daha önce başınıza böyle bir şey geldi mi? Şimdiden teşekkür ediyorum. Sonuçtan sizleri haberdar edeceğim...

NOT: Burada bir dipnot vermek istedim. Yorumlara sonucu yazdım ama belki herkes yorumları okumuyordur dedim:) Makinemde havlu kenarı kıvırmıştım. Sorunlar ondan sonra başlamıştı. Meğer havlu kalın gelmiş ve makinenin ayarlarını bozmuş. Teknik servise eşim gitmişti. 90 numara iğneyle dikmiştim. Daha kalın bir iğne kullansın demişler. Ama ben havlulardan uzak duracağım sanırım...

12 yorum:

  1. Canım dikiş kumaş üstünde bol geliyorsa masur(mekik) ten gelenin yuvası sıkışacak, bolluk kumaş altında ise üstten makaradan gelen ipi ayarlayacaksın ama siz bunu zaten ayar yapmışsınız alt ipliği bir kontrol edin büyük ihtimal mekik yuvasının vidası az sıkılacaktır.
    Bir de ipliği takarken geliş sıralamasın da atladığınız bir yer olmasın.
    Kitapçığındakiyle takip yapın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini yaptım Hatice Hanım. Üst dikiş geriyor. Alt dikişte sorun yok. Tansiyon ayarını düşürsem de bir şey fark etmedi. Eşim servise götürecek bakalım ne diyecekler. Sevgiler...

      Sil
    2. Servis sonrasını da yazarsan bilgimiz olur canım makine kullanıyoruz aklımız da olur farklı bir bilgi.
      İnş büyük bir sorun yoktur.

      Sil
    3. Makinem bugün geldi Hatice Hanım. Benim makinem Singerin en basit modeli sanırım :) Havlu kenarı kıvırmıştım. Zaten sorun da ondan sonra başlamıştı. Havlu kalın gelmiş. Makinenin ayarları bozulmuş. 90 numara iğne kullanmıştım. Ama iğne ince gelmiş demişler eşime. Şimdilik sorun yok. Sevgiler...

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Böyle olunca hevesim kırıldı...

      Sil
  3. Yastık güzel olmuş, biz pazarcıyız ve hazırlarını satıyoruz, hiç dikiş bilmiyorum sorunun hakkında yorum yapamayacağım. Ellerine sağlık iyi günlerde kullanın.,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Azmin elinden hiç birşey kurtulmaz derler ya sen bu işi çözdün canım daha bir güzel olmuş iyi günlerde kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Evimin Güncesi sizlerin yorumları beni cesaretlendiriyor :) Sevgiler...

      Sil
  5. SELAMÜN ALEYKÜM BENİM MAKİNA DİKİŞİ ÇOK SIKI DİKİYOR NE YAPMALIYIM ALLAH AŞKINA BANA CEVAP YAZIN ALLAH RAZI OLSUN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Arzu Hanım. Makinenizin tansiyon ayarını kontrol ettiniz mi? İnternetten dikişte tansiyon ayarı diye arattığınızda, dikiş konusunda uzman blogger arkadaşların aydınlatıcı yazılarını bulabilirsiniz. İğneniz kumaşınıza uygun olmayabilir. İpliğiniz doğru takılmamış olabilir. Bunları bir kontrol edin. Ama yine de düzelmiyorsa makinenizde sorun olabilir. Örneğin ben orta kalınlıktaki iğneyle havlu kenarı bastırdığım için makinemin ayarları bozulmuştu. Servise götürdüm tamir ettiler. Şimdi bir sorun yaşamıyorum. Ben dikişte uzman değilim. Ama aklıma gelen ihtimaller bunlar. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...