10 Aralık 2014 Çarşamba

Açıklamalı Yalancı Selanik Bere



Merhabalar! Bu gün hem bayanların, hem de erkeklerin kullanabileceği bir bere modeli anlatmak istiyorum.

Bu bereyi bir bayan için örmüştüm. İpim inceydi. O yüzden iki kat yapıp kullanmıştım. İlk yalancı selanik deneyimimdi. Sanırım biraz değişik olmuş :))



Bu bereyi ise, havalar serinlemeden önce eşime ördüm. Severek kullanıyor.



Gelelim beremizin tarifine... 4 ilmek ve 4 ilmeğin katları olarak örülüyor. Ben siyah olanda Nako Superlambs Special ip ve 5 numara şiş kullandım. Erkek beresi olacağı için 88 ilmek attım. Bayan için daha az atılabilir. 90 sıra yalancı selanik ördüm.91. sırada aralardaki 3 ilmek terslerden ikisini birlikte örerek, 2 ilmeğe düşürdüm. Sonraki sırada 2 ilmek ters ördüklerimi de birlikte örerek, 1'er ilmeğe düşürdüm. Bu arada düz ilmekleri, aynen geldiği gibi ördüm. Sonra bu şekilde 1 ilmek örüp, 2 ilmeği birlikte alarak, beredeki ilmek sayısını azalttım. Yaklaşık 10 ilmek kaldığında, ilmekleri ipe geçirip büzdüm. Arkasını gizli dikişle diktim ki, kıvrıldığı zaman dikiş belli olmasın. Size bir ip ucu : Berenin ilk 15 sırasını 1 numara küçük şişle örerseniz başı daha iyi kavrar ve bereniz çabuk esnemez. Hatta örerken makara lastiği de kullanabilirsiniz.

Örmek isteyenlere şimdiden kolay gelsin. Görüşmek üzere...

14 yorum:

  1. Merhabalar yorum yazdım..bir sorun oldu sanırım o yorumu da görürseniz şaşırmayın..bereler çok güzel ellerinize sağlık..kocan kadar konuşu okumanızı tavsiye ederim çok içten yazılmış bir kitap...sevgi ve dostlukla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Bilge Hanım. Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Evet gerçekten de Kocan Kadar Konuş çok eğlenceli bir kitap. Kahkahalar atarak okudum. Laf aramızda 30'undan sonra evlenmiş biri olarak, kitapta kendimden çok şey buldum :))) Sevgiler...

      Sil
  2. En sevdiğim renk. Yalancı Selanik örgüyü de biliyorum. Öreyim bari:)) Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünceleriniz benim için çok değerli. Teşekkür ederim :) Güle güle örüp, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle...

      Sil
  3. Not: Blog listenize beni de almışsınız. Teşekkür ediyorum. Ayrıca ben de bu jesti yapan sevgili blogger arkadaşlarımı ilk sayfama yani ''izlediklerim'' listeme alıyorum. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz de jestiniz de beni çok mutlu etti. Blog açmadan önce takip ettiğim bloglardan birisi de sizsiniz. Ama adsız olarak takip etmek beni rahatsız etti açıkçası. Bu nedenle daha önce yorum yazmamıştım. Sizler gibi severek takip ettiğim tecrübeli blocuların düşünceleri benim için çok değerli. Vakit ayırdığınız için teşekkürler. Sevgilerimle...

      Sil
  4. Şapka hiç örmedim denemek isterim.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım da ben de çeşit çeşit bere kullanmayı seviyoruz. Hem çabuk örülüyor, hem de kullanışlı oluyor. Denemenizi öneririm. Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  5. Bayan beresini kaç ilmekle başlamam lazım teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Emeğinize sağlık 2yas kız çocuğu için kaç ilmek baslamaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. En doğrusu, ipinizin kalınlığına göre 10 ya da 20 ilmek atarak 8 - 10 sıra örün. Kızınızın başına olan bir bereye ölçerek ilmek sayısını ayarlayabilirsiniz. Ya da kızınızın baş çevresini mezurayla ölçün. Ördüğünüz parçanın kaç santim geldiğini hesaplayın. Bu yöntemi ördüğünüz her şey için uygulayabilirsiniz. Böylece tam ölçüyü tutturmuş olursunuz. Kolay gelsin.

      Sil
    2. Merhaba bende eşim için örmek istiyorum kaç tel başlamalıyım ipim nako süper ince tşk ederim .

      Sil
    3. Merhaba, ipinize ve şişinize göre ilmek sayınız değişir. En doğrusu, eşinizin baş çevresini ölçmeniz. Sonra 10 ilmek atıp, 10 sıra kadar örün. Ördüğünüz bu parçanın eninin kaç santim geldiğine bakın. Eşinizin baş ölçüsüne göre ilmeğinizi ayarlayabilirsiniz. Ne örerseniz örün, en sağlıklı ilmek sayısı bu şekilde belirlenir. Umarım yardımcı olabilmişimdir :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...