13 Aralık 2014 Cumartesi

Evde Yoğurt Yapalım mı?



Yoğurt... Doğanın mucizesi, uzun yaşam iksiri, kalsiyum kaynağı. 

Sanırım yoğurdun faydaları saymakla bitmez. Ben de evdeki herkes gibi yoğurdu çok seviyorum. Yakın zamana kadar yoğurdumu marketlerden alıyordum. Kızım küçükken bile, ona kadar yapardım. Biz hazır yoğurt yerdik. Bu aralar doktorlar evde yoğurt yapmanın öneminden sıkça bahsediyorlar. Eminim pek çoğunuz evde yoğurt yapıyordur zaten. Ben de birkaç ay önce denemeye karar verdim. Çelik tencere, cam kavanoz gibi kaplarda yaptım. Ama istediğim kıvamı tutturamadım.

Sonra, oturduğum binadaki tecrübeli ev hanımı komşularım bana kendi sütçülerini önerdiler. O sırada biz de Avanos'a gittik. Oradan güzel bir yoğurt çömleği aldım. Artık kendi yoğurdumu kendim yapıyorum. Evdekiler de bu durumdan gayet memnunlar. Hatta arada yoğurdum biter de az bir şey hazır yoğurt alırsam, kızım hemen aradaki farkı anlıyor.

İşte size yoğurt yapma maceram... 





Önce güvenilir sütçümden aldığım sütü, başka bir tencereye koyuyorum. Ağır ateşte yaklaşık iki parmak süt buharlaşana kadar, güzelce kaynatıyorum.



Sonra sütü çömleğe boşaltıp, soğumaya bırakıyorum. Küçük parmağımı süte soktuğumda sekize kadar sayabildiğim sıcaklığa ulaşınca, tepeleme bir yemek kaşığı yoğurdu çömleğe ekliyorum. İyice karıştırıp, çömleğin kapağını kapatıyorum. 



Yoğurdumuz üşümesin:)) diye çömleği sarıp, sarmalıyorum. Beş saat sonra yoğurdun kapağını açıp, soğumaya bırakıyorum. Daha sonra buzdolabına kaldırıyorum.


                                             
Ertesi gün yoğurdumuz yemeye hazır oluyor.


                                     
Yapmak isteyenlere kolay gelsin. Yapanlara da afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Ovv ne güzel olmuş kalıp gibi, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Çömleği aldığımdan beri daha bir kıvamlı oluyor. Ama sanırım sütün de önemi var. Hazır sütlerle daha sulu oluyordu. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...