7 Aralık 2014 Pazar

Açıklamalı Selanik Bere



Merhabalar! Bu günlerde hava ılıman gidiyor ( en azından Ankara'da öyle ), ama kışın sert geçeceği söyleniyor. O nedenle yine kendime ördüğüm, kalın ve sıcacık tutan bir bereyi anlatmak istiyorum.


Beremiz bu...



Öncelikle beredeki alın bandını örmemiz gerek. Ben Nako Superlambs Special Tweed ip ve 4 numaralı şiş kullandım. 8 ya da 10 ilmek atarak, baş çevreniz kadar selanik örün ve ilmeklerinizi kesin.
Daha sonra oluşan dikdörtgen şeridin uzun kenarına, her sıraya 1 ilmek denk gelecek şekilde ilmek atın. Yalnız artık ipinizi iki kat yapın ve 8 numaralı şiş kullanın.
Örgünüzün uzunluğu, bir karıştan 1 cm kısa olacak şekilde selanik örün.
Sonra 2 - 3 sıra lastik örün. Bu, berenizin başınızda daha kibar görünmesini sağlayacak.
Yine lastik örmeye devam ederken, 1 ilmek örün, 1 ilmek kesin, 1 ilmek örün, 1 ilmek kesin.
Arka sıralarda eksiltme yapmayın.
Bu şekilde 10 - 11 ilmek kalana kadar eksiltin. Kalan ilmeklerinizi büzerek berenizin arkasını dikin.

Ve bereniz hazır. Soğuk, karlı kış günlerinde güle güle giyin. Görüşmek üzere...

1 yorum:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...