6 Aralık 2014 Cumartesi

Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu



Evet Kocan Kadar Konuş :) Çevremdeki herkes bu kitaptan sözediyordu. Ben de merak ediyordum ama elimde öyle çok kitabım var ki... Sonra alırım derken, komşumun kızı geldi. Betül Abla al bak sana ne getirdim çok komik dedi. Genellikle ben kitaplarımı onunla paylaşırım. Hemen aldım, okumaya başladım.



Kitap, 30 yaşına gelmiş ve henüz evlenmemiş bir kızın maceralarını anlatıyor. Evlenmesi konusunda çevresi öyle baskı yapıyor ki, yeri geliyor kızcağız kendisini tanıyamaz hale geliyor. Bu arada sık sık Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna Kitabı'na da gönderme yapılıyor. Akıcı, sade ve esprili diliyle, oldukça eğlenceli bir kitap. 

Ben kitaplarımı genellikle evdeki herkes yattıktan sonra, gece geç saatlerde okurum. Bu sefer öyle çok güldüm ki, kahkahalarım yüzünden eşim sık sık salona geldi. Sanırım adam delirmeye başladığımı düşünüyor :)))


ARKA KAPAK :


'' Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır,bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.

Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekar kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok.!''

Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok?
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.
Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var - ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşın-kankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.

Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş...

Eğer siz de kendinizi fazla yormadan, hoşça vakit geçirmek istiyorsanız buyurun. Hepinize iyi okumalar diliyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...