25 Aralık 2014 Perşembe

Elmalı Pekmezli Kek ( Sayarak Zayıfla Mutfakta Tarifleri )



Merhabalar! Benim gibi zorunlu olarak sağlıklı beslenmeye çalışıp( ben diyet demek istemiyorum), abur cuburdan vazgeçemeyenlerden misiniz? O zaman yazımı okuyun. 

Kilo verme konusunda uzuuuun bir yolum var. Daha önce de yazdığım gibi, bu yolda Dr.Ayça Kaya'nın kitaplarından yararlanmaya çalışıyorum. Kızımın beslenmesi için sık sık hamurişi yapmak zorunda kalıyorum. Tabii evde bulundurunca yememek zor oluyor. Bugün Sayarak Zayıfla Mutfakta kitabından bir tarif denedim. Elmalı pekmezli kek yaptım.




Keki tarife göre hazırladım. Tam fırına atacaktım ki, elektrik kesildi. Yarım saat sonra elektrikler geldiğinde fırına verdim. Ama sanırım bu gecikmeden dolayı, kekim biraz hamur oldu.




Pişerken evi muhteşem bir koku sardı. Yerken yadırgadığım tek şey, tadının biraz az olmasıydı. Ama sağlıklı ve diyet bozmayan bir ara öğün olarak gayet güzel. Üstelik mahrumiyet duygusuna kapılmanızı da önlüyor. Sonuçta kek yiyorsunuz değil mi?

Kekin tarifine gelince...

MALZEMELER :

3 adet yumurta
Yarım su bardağı pekmez
5-6 adet haşlanmış kuru kayısı (ben gün kurusu kayısı kullandım )
2 adet kırmızı elma rendesi
1 bardak yağsız süt
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tarçın
5-6 adet ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Boza kıvamına gelmesine yetecek kadar tam buğday unu

YAPILIŞI :

Önce yumurtaları çırpın. İçine pekmezi ve sütü de ekleyerek çırpmaya devam edin. Sonra kuru kayısıları, elma rendesini, dövülmüş cevizi, tarçını ve yağı ekleyin. Tekrar karıştırın. Tam buğday ununu ve kabartma tozuyla vanilyayı ekleyin. Kalıbın dibini hafifçe yağlayıp, unlayın. Kekinizi kalıba döküp, fırına verin. Benim fırınım sadece turbo özellikli. Ben 150 derecede yarım saat pişirdim. Siz kendi fırınınıza göre pişme süresini ayarlarsınız.



Sonuçta bildiğimiz keklerden farklı bir tarif. Eğer önyargılı davranmazsanız sevebilirsiniz. Dediğim gibi ben tadını biraz az buldum. Ama kilo verme yolunda kek yerken bir bedeli de olacak tabii. O günkü ekmek hakkınızdan 2 dilim keserek, bu kekten 1 dilim yiyebiliyorsunuz. Denemek isteyenlere afiyet olsun...



6 yorum:

  1. Yarım su bardağı pekmez, kuru kayısılar.. Harika bir lezzet olmalı. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Begonvilli Ev. Evet oldukça sağlıklı ve lezzetli bir tarif. Beslenme alışkanlıklarımı değiştirmeye çalışıyorum.

      Sil
  2. Benzer bir keki yazın ben de yapmıştım el altın da iyi oluyor,çok tatlı sevmediğim için ben çok yadırgamadım aslında epey de olmuş bu aralar bir daha yapayım:))
    ellerinize sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hatice Hanım. Tatlıdan uzak durmak lazım zaten. Ben tam bir tatlı düşkünü olduğum için yadırgadım. Ama bu alışkanlığımdan vazgeçmeye çalışıyorum. Size de kolay gelsin. Sevgiler...

      Sil
  3. Pekmezsiz yapmıştım incir de vardı harika oluyor...ellerinize sağlık ..bereler çok şıklar bayıldım ...ben biraz marifetsiz biriyim örgü biliyorum ama bereleri örebilirmiyim bilmiyorum...sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Bilge Hanım. İçinde kuru meyveler olunca insanın içine siniyor. Bere örmeyi de takmayı da seviyorum ben. Daha çabuk bitiyor. Bu nedenle örgüye yeni başlayanlar için de daha kolay diye düşünüyorum. Bence bu berelerden örmeyi deneyin. Özellikle tepeden büzgülü olanları çok rahat örebileceğinizi düşünüyorum. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...