28 Şubat 2017 Salı

Açıklamalı Cupcake Bere


Merhabalar! Şubat ayı da geçti gitti... Ben buralara pek uğrayamadım bu ay. 86 yaşındaki kayınvalidemin durumu iyice kötüye gidiyor. Kalçasındaki platinle ilgili pek sorun yaşamıyoruz. Zor da olsa kendisini taşıyor. Ancak, demans bizi çok zorluyor. Sürekli sinir krizi geçiriyor. Kendisini yerlere atıyor. Bağırıyor, küfür ve beddua ediyor. Zapt etmekte güçlük çekiyorum. Bu durum beni psikolojik olarak çok yıprattı. İçimden hiçbir şey yapmak gelmiyor. Zaten nasıl akşam olduğunu da anlamıyorum. Bu bereyi neredeyse bir buçuk aydır takıyorum. Ama oturup da yazmaya fırsat bulamadım. Neyse, bu kadar iç dökmek yeter değil mi? Kusura bakmayın, amacım şikayet etmek değildi. Şimdi bereyi anlatmaya geçeyim...

Bereyi Alize Maxi Flower ve 7 numaralı şişle ördüm. Önce, 10 ilmek atarak haraşo ile başımın çevresi kadar bir şerit hazırladım. 


Sonra şeridin uzun kenarına, her sıraya 2 ilmek gelecek şekilde ilmek attım. Yaklaşık 50 ilmek oldu.



Haraşo ördüğüm için biraz fazla ip gitti. Bere tam iki yumaktan çıktı. Şeridin üzerine yaklaşık 12 - 13 diş haraşo ördükten sonra eksiltmeye başladım. Siz ipinizin durumuna bakın. Kenar ilmeğinden sonra 2 ilmeği birlikte ördüm. Yine sonraki iki ilmeği birlikte ördüm. Bu şekilde sıra sonuna kadar devam ettim. Arka sırada da aynı işleme devam ettim. Yaklaşık 10 ilmek kalınca, ilmekleri ipe geçirip büzdüm. Sonra gizli dikişle bereyi diktim.


İlmekleri birden bire eksilttiğim için oldukça büzgülü oldu. Ben cupcake benzettim :) 


Her ne kadar mevsimi geçmek üzere olsa da, şimdiden örerseniz seneye hazır olur.  Oldukça kullanışlı ve sıcak tutan bir bere oldu. Denemek isteyenlere kolay gelsin. Mart ayında daha çok görüşebilmek umuduyla...

12 yorum:

  1. Çok çok geçmiş olsun.İnsan ne hale gelebiliyor.Yaşlı için de yakınları için de çok zor bir durum. Sabırlar, kolaylıklar diliyorum. Bere de çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sevgili Turta Kokulu Ev. Elbette her iki taraf için de zor tabii. Allah kimseyi elden ayaktan düşürüp, bir de akıl noksanlığı vermesin. Sevgiler...

      Sil
  2. Berelerin çok güzel oluyor iyi günlerde kullanılsın canım kayınvalideneçok geçmiş olsun sen hayırlı bir evlatsın ki bakıyorsun Allah sana mükafatını fazlası ile verir HER İSTEĞİN GÖNLÜNCE OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nevcihan Hanımcım. Sizlerin de her şey gönlünüzce olsun. Elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Bere örmeyi de kullanmayı da seviyorum. Bileklerimden dolayı büyük işlere kalkışamıyorum. Bere çabucak bitiyor, bilekleri fazla zorlamıyor :) Sevgiler...

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Ne kadar zor bir durum. Örgü, sizi rahatlatıyordur mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Burcucum. Evet, örgü iyi bir kaçamak oluyor:) Sevgiler...

      Sil
  4. Betülcügüm...allah hepimizin yardımcısı olsun.allah senden razı olsun.hepsi başımdan geçti.kolayliklar versin rabbim...guzel kalplim.. .sevgiler emel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Emelcim, Allah hepimizin yardımcısı olsun. Çok teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  5. Ah arkadaşım Allah sana sabırlar ona kayınvalidenize de hayırlı şifalar versin...çok zor bir durum çok iyi anlarım bende aynı şekilde yaşamıştım...Umarım kısa zamanda imtihanınız son bulur...örgüler oyanlanmalar olmasa stres atılmaz...kolay gelsin size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Tülin Hanımcım. Evet, herkes için zor bir durum. Her şeyin hayırlısı diyorum. Örgü ve kitaplar en büyük kaçamaklarım zaten. Zihnimi boşaltmamda çok yardımcı oluyorlar. Sevgiler...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık :) çok güzel...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...