19 Haziran 2015 Cuma

Hasır Şapka Ördüm



Merhabalar! Daha önce kağıt iple şapka örmek istediğimi yazmıştım. Şapkamı ördüm, bitirdim. Şu günlerde deniiizzz, güneeeşşş, kuuummm diye dolaşırken, böyle bir fotoğraf çekeyim dedim...


Kağıt ipi örmek biraz zor oldu açıkçası. Özellikle de benim gibi, bileğinizde sorun varsa dikkatli örün. Biraz zorluyor. Ama sonuç çok hoşuma gitti doğrusu. Gerçek hasır şapka dokusunda oldu...


Belki küçük çiçeklerle de süslenebilir. Ama ben fular kullanmayı yeğledim.


Yapılışına gelince... Önce 6 tane zincir çekerek halka haline getirdim. İçine 8 tane sık iğne yaptım. İkinci sırada her sık iğneye 2 kez battım. Üçüncü sırada 1 çift, 1 tek sık iğne yaptım. Dördüncü sırada hep tek battım. Beşinci sırada 2 tek, 1 çift batarak devam ettim. Sonraki sıralarda 1 sıra tek tek; 1 sıra 2 tek, 2 çift battım. Başınıza ölçerek bu şekilde devam edin. Şapkanın tepesi istediğiniz büyüklüğe geldiğinde, tüm sık iğnelere tek batarak örün. Başınıza uygun ölçüye geldikten sonra 1 tek, 1 çift sık iğne yapın. 4 sıra hep tek batın. Sonra yine 1 tek, 1 çift batın. 4 sıra daha tek batarak örün. Benim gibi biraz daha geniş kenarlı bir şapka isterseniz, 1 sıra daha 1 tek, 1 çift batın. Sonra 2 sıra hep tek batın. Son sırayı da yengeç bacağı yaparak tamamlayın.

Yengeç bacağı denen teknik, ters sık iğne. Yani normalde sık iğneyi sağdan sola örerken, bu sefer soldan sağa örüyoruz. Tabii ki solaklar bu işlemin tam tersini yapacaklar :)) Böylece daha profesyonel bir görüntü elde ediyoruz. Denemek isteyenlere kolay gelsin...


26 yorum:

  1. elinize sağlık harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Şahane olmuş:) Ellerine sağlık komşucuğum. Kağıt ipi örmenin zorluğunu biliyorum. Bir kaç tane çanta örmüştüm. Şapka da iyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili komşum. Bu geniş kenarlı şapkalar hoşuma gidiyordu. Kağıt iple de iyi oldu. Siz de çantalarınızı güle güle kullanın. Sevgiler...

      Sil
  3. Şahanesin ya. Hasır şapka aşığıyım ben, farklı şeyler arıyorum hep. Tığ işi hiç denemedim ama becerebilseydim mutlaka şapka yapmak isterdim. Bunu neyle ördün? Soluğu annemin yanında alayım, öğretsin bana : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Burcucuğum. Kağıt ip diye satılıyor. Çile halinde, kiloyla satılıyor. Bence denersen yapabilirsin. Verdiğim ölçülerle kalıp çok güzel düşüyor. Sevgiler...

      Sil
  4. Boleroda şapkada süper olmuş , kızınız sağlıklı ve mutlu günlerde kullansın sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nevcihan Hanımcığım. Sevgiler...

      Sil
  5. Bolero da şapkada çok güzel, iyi günlerde kullanın.
    Hayırlı ramazanlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Özlem Hanımcığım sevgiler...

      Sil
  6. tek kelimeyle süperr olmuş eline emeğine sağlık arkdaşım çok beğendim

    YanıtlaSil
  7. Harika olmuş :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Aman Allahım simdide kagıt ip'mi çıkmış bulamamda ben buralarda tühh yaa bayıldım ben bu sapkaya sapka cıkarırım :) Banada beklerim Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zarif yorumunuz için çok teşekkür ederim. İade-i ziyarete geleceğim. Sevgiler...

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emine Hanımcığım. Sevgiler...

      Sil
  10. süper ....anlatım için ayrıca sağoooooooolllll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esra Hanımcığım. İşinize yaradıysa ne mutlu bana sevgiler...

      Sil
  11. peki kac kg ip gidiyor? kagit ip su an cok pahali da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 600 - 700 gr. yeterli olur. Evet pahalı ne yazık ki. Ama hazır alınan şapkalara göre bayağı ucuza geliyor.

      Sil
  12. Sapkaniz çok güzel olmuş. Kağıt ipi ıslatarak mı ördunuz. Ormesi zor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben ıslatmadan ördüm. Ama sanırım ıslatılsa, daha rahat örülür. Evet biraz zor örülüyor. Ancak, benim bileklerimde sorun olduğu için zorlandım. Eğer böyle bir sorununuz yoksa fazla zorlanacağınızı sanmıyorum.

      Sil
  13. Merhaba siz paylaşalım baya olmuş ben yeni örmeye karar verdim. Dediklerinizin hepsini uygulamama rağmen şapkadan çok supla oldu acaba nerde hata yapmış olabilirim? Yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Başak Hanım, kusura bakmayın biraz geç cevap verebildim. Tepe kısmını fazla büyütmüş olabilirsiniz. Ya da sıra sonlarında sorun olabilir. Farketmeden artırıyor olabilirsiniz. Bir önceki ve sonraki sıralarda sık iğnelerinizi sayın. İkisi arasında fark varsa artırmaya devam ediyorsunuz demektir.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...