18 Kasım 2015 Çarşamba

Örgüde Klasik Yelek Kolu Nasıl Kesilir


Merhabalar! Yine arayı açtım değil mi? Yaklaşık bir aydır bilgisayarım tamirdeydi. Hatta son iki yayınımı telefondan yaptım. Ama bu şekilde çok zor oluyor. Atlamak istemediğim iki günü andım ve diğer yayınları yapabilmek için bilgisayarımın gelmesini bekledim. Ayrıca bir aydır griple boğuşuyorum. Nedense bu yıl bağışıklık sistemimi toparlayamadım. Bir ay içinde iki kez grip oldum. Hâlâ da öksürüyorum. 

Bileğimdeki sorun nedeniyle eskisi gibi örgü öremiyorum. Kendime ev içinde giymek için basit bir yelek örüyorum. Onun kolunu keserken aklıma geldi. Muhtemelen pek çoğunuz bu kol kesimini biliyordur. Bana da, örgü örmeyi öğrenirken rahmetli babaannem öğretmişti. Ben de, yeni öğrenenlere bir faydam dokunur belki diye fotoğrafladım.

Örgünüzün boyunu istediğiniz gibi ayarlayın. Ben arka için anlatacağım. Önler için aynı işlemi tek taraflı yapacaksınız. Koltuk altına geldiğinizde şişinize 6 ya da 8 ilmek atın. Ben yetişkin için örüyorsam 8 ilmek atarım.



Sonra lastik kısmını hangi örnekte ördüyseniz, o şekilde 7 ilmeği örün. Ben lastik örmeyi tercih ettim. 8. ilmekle, örgünün ilk ilmeğini birlikte örün. Bu sizin kol kenarına yaptığınız lastiğin son ilmeği olacak.


Sonra ilk ilmeği sıkıca örerek geri dönün. Yani bu 8 ilmek bitene kadar gidip gelip 8 ilmeği öreceğiz.


Bu şekilde, her seferinde ana örgümüzden de birer ilmek alarak, 8 ilmek bitene kadar örün. Böylece az önce arttırdığımız 8 ilmeği kesmiş olduk.




Daha sonra 9. kez 8. ve 9. ilmekleri birlikte alarak örün. Ama artık geri dönmeden sıranın sonuna kadar örün. Bu sefer aynı işlemleri diğer taraf için uygulayın. Burada da 8 sıra ördükten sonra, 9. sırada 8. ve 9. ilmeği birlikte örerek sıranın sonuna kadar devam edin. Artık toplamda arttırdığımız 16 ilmeği ve fazladan 2 ilmek kesmiş olduk. Bir sıra hiç kesmeden gidip gelin. Tabii bu arada başlardaki 8'er ilmeği lastik ( ya da hangi örnek yaptıysanız) örmeyi unutmayın. Sonraki sırada yine her iki tarafta 8. ve 9. ilmekleri birlikte alarak eksiltme yapın. Sonra yine eksiltmeden gidip gelin. Daha sonra yine aynı şekilde eksiltin. Bu işlemi 2 - 3 kez tekrarlamanız yeterli olacaktır. Ama en doğrusu üzerinize tam olan bir yelek ya da hırkaya ölçerek örmeniz olur. Özellikle yeni öğrenenler için bu yöntem daha güvenilirdir.

Eksiltmeniz bittiğinde örgünüz böyle görünecek.



Bundan sonra istediğiniz kadar örüp, yaka ve omuz kesebilirsiniz. Denemek isteyenlere kolay gelsin.

34 yorum:

  1. çok faydalı bir bilgi vermişsiniz teşekkürler
    Berrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Berrin Hanım. Yararlı olabildiysem ne mutlu bana sevgiler...

      Sil
    2. Valla ablcm epey olms gndeiyi paylasali ama bn yeni ogreniyorum ve tam anlayabilecegim seklde olmus tesk.

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim Hilal Hanım :) Böyle güzel yorumları okudukça çok mutlu oluyorum. Faydam dokunduysa ne güzel...

      Sil
    4. Sağ olun çok teşekkurler dsha emin oldum şimdii

      Sil
  2. geçmiş olsun zor bilek olayı ,anlatım için sağol ayrıca bikaç yayınını da paylaştım benim huuuubakbi sayfamda hakkını helal et sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracım. Ne demek, paylaşmış olman beni çok mutlu eder. Helal olsun sevgiler...

      Sil
    2. Mrb bn yeni ogreniyorum bebek yelek arka kol kesimini gosterirmisiniz 50 ilmek cif basladim videoyla gosterirmisin

      Sil
  3. Selam canım, bende eskisi gibi örgü yapamıyorum :( sana geçmiş olsun dikkat et kendine .Açıkladığının aynısını rahmetli annemden öğrenmiştim her zaman güzel sonuç verir sende zahmet edip resimleyerek açıklamışın eline emeğine sağlık ,görüşmek üzere .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayselcim. Sorma, evin her yeri yün dolu. Bakıp bakıp üzülüyorum. Bir sürü şey örüp paylaşmak istiyorum. Ama zorlarsam hiç öremiyorum. Neyse bakalım böyle idare edeceğim. Ne varsa eskilerde var değil mi? Ben kol kesimlerini böyle yapıyorum genelde. Güzel duruyor.Çok teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkür ederiz abla face ınstagram sayfan var midir varsa oradan takip edelim

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim :) Beni instagramda @betulkaralgucyetmez olarak bulabilirsiniz. Gerçi bir süredir bileklerimdeki rahatsızlıktan dolayı örgü öremiyorum. Ama belki ilginizi çekecek birşeyler bulabilirsiniz, sevgiler...

      Sil
  4. Geçmiş olsun, her akşam ballı, zencefilli, tarçınlı karanfilli sütü kaynatıp için bağışıklık sistemi güçlenecektir. Gerçi Ankara soğuğunda ne kadar etkili olur bilmem...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bu yıl midem kötü olunca fazla meyve falan da tüketemedim. Toparlanmak bilemedim o yüzden. Şu aralar Ankara sabahları ve akşamları soğuk. Ama gündüz bahar havası var. Aslında bu hava da hasta ediyor insanları tabii. Sevgiler...

      Sil
  5. Güzel bir paylaşım çokda güzel anlatmışsınız teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Tesekkur ederim bilgi icin videolar disinda boyle aciklayici bilgiyi zor buldum acikcasi.1 yasindaki kizimin elbisesi icin denedim ilk defa.Cok faydali oldu.Elinize,emeginize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Aysu Hanım. Yararım dokunduysa ne mutlu bana.Kızınız yeleğini güle güle giysin.

      Sil
    2. Tesekkür ederim çok güzel anlatmis siniz

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim. İşinize yaramasına sevindim.

      Sil
  7. Çok teşekkürler sizin sayenizde arka kesimi iyice kavradım ve ögrendim çok güzel aydınlatmışsınız anlatırken sizden bir ricam var yelegin ön kesimlerini nasıl yapıcaz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Faydalı olabildiysem ne mutlu bana :) Ben önü de aynı şekilde kesiyorum. Ama babaannem 2 ilmek daha fazla keserdi. Kolay gelsin.

      Sil
  8. Merhaba ilk defa yelek oruyorum.orgude yeniyim.internetten anlatimlari izleyerek yapiyrm ama yelek ön kisminda skinti yasiyorum.koltuk kismi 6 arttirarak yaptim orasi tamam ama yelegin on lastik kismi kirdikca lastik sayisi azaliyor ve sekil bozuluyor.foto atma imkani var mi acaba nasil anlatayim bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, önde de aynı uygulamayı yapacaksınız. Eğer lastiğiniz 6 ilmekse; koltuk kesme yerine geldiğinizde, öndeki lastiğin tam ters tarafına 6 ilmek atacaksınız. Bu altı ilmeği lastik olarak öreceksiniz.Yalnız, altıncı ilmeği örgünüzdeki ilk ilmekle birlikte öreceksiniz. Sonra geri dönüp, sadece bu altı ilmeği öreceksiniz. Altı ilmeğin hepsi örgüye yedirilene kadar bunu yapacaksınız. Yani bu işlemi örgünün tek tarafında, yapacaksınız. Umarım anlatabilmişimdir. Eğer yine olmazsa mail adresime bir fotoğraf atın, sorunu anlamaya çalışayım. Size, ona göre yol göstereyim. Kolay gelsin.

      Sil
  9. İyi günler ben kızıma hırka oruyorumda arka kısmı için ne kadar eklemeliyim ve kesebilirim kol kesimi için acil olursa çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hırkanın kol kesimi için ilmek eklemenize gerek yok. Kızınız küçükse, 3-2-1 şeklinde kesebilirsiniz. Sonra da 3 kez her sırada 1 ilmek kesebilirsiniz. Ama en doğrusu üzerine olan bir hırka ya da kazağa ölçerek gitmeniz. Böylece emeğiniz ziyan olmaz. Kolay gelsin.

      Sil
  10. Benim bi sorum olacaktı.koltuk kesimini bu şekilde yaptıktan sonra omuz ve yakayı nasıl ayarlıyorz omuz ve yaka nasıl yapılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce yakanın şekline karar verin.( Yuvarlak mı, v yakamı mesela.) Sonra üzerinize olan bir kıyafetin yaka hizasına kadar örmeye devam edin. Nasıl bir yaka yapmak istediğinizi söylerseniz ona göre nasıl kesmeniz gerektiğini anlatayım.

      Sil
  11. Merhaba ben 42 beden bayan yelegine başladım örgümün modeli yarım yaprak modeli arka için 130ilmegm var önlerde 100 er ilmek aldım örgünü tek parça örüyorum koltuk oyuntusunda ve V
    yakada ayar yapamıyorum bilgi verebilirmisiz bana lütfen çok acil gerekli teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kol kesimini aynı bu şekilde yapabilirsiniz. Yaka için ise bu video size yardımcı olacaktır sanırım.
      https://www.youtube.com/watch?v=AMf04hZJTbo

      Sil
    2. Mrb bebek yelek arka kol kesimini gosterirmisiniz 50 citf ilmekle basladim

      Sil
    3. Merhabalar, aynı şekilde örebilirsiniz. Sadece, 8 yerine 5 ya da 4 ilmek atarak örün.

      Sil
  12. Merhaba, ilk defa yelek örüyorum. 100 ilmek ile arkayı yakaya kadar ördüm. Önleri kaç ilmek ile başlamam gerekir ? Yakayı yuvarlak yaka yapmak istiyorum. Nasıl kesmem gerekir ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, ilk defa basladım ilk orgum. Arka kısımda kol keserken sag ve sol kol kesiminde sagi yada solu ne taraftan baslicaz sag kol mesela duz yuzde mi kesicez

    YanıtlaSil
  14. Bende tarifinizden memnun kaldım uzun zamandır yelek örmemistim unutmusum cok teşekkür ederim gerçekten guzel anlatmışsınız

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...