25 Ekim 2016 Salı

Örgüde Omuz Yapımı



Merhabalar! Bugün Ankara'da çok güzel bir hava var. Sanırım kıştan önceki son çıkış :)) Malum, soğuklar geliyormuş. Ben de sonunda elimdeki işi bitirmişken, sizlere omuz birleştirme hakkındaki tecrübelerimden söz etmek istedim.

Ben örgüye dair pek çok şeyi rahmetli babaannemden öğrendim. O, omuzu iki aşamada keserdi. Böylece daha düzgün dururdu. Ben de hep öyle yaparım. Yani, omuz keseceğiniz yere gelmeden bir sıra önce kalan ilmeklerinizin yarısını kesin. Ama ben kesmek yerine o ilmekleri başka bir şişe geçiriyorum. O ilmekler diğer şişte beklesin. Kalan ilmeklerimizi bir sıra daha, gidip gelip örelim ve onları da başka bir şişe alıp bekletelim. Ben bu aşamayı ayrı ayrı fotoğraflamıştım. Ama galiba silmişim, bulamadım bir türlü. Bir tek aşağıdaki fotoğraf kalmış. Diğer tarafı örmek için örgüyü tek şişe aktarmıştım. Eğimi görebiliyor musunuz? İlmekler arasındaki boşluk sıra farkından kaynaklanıyor. Yani boşluğa kadar olan ilmekler başka şişte olacaktı. Öyle düşünün. 



Öreceğiniz tüm parçaları bu şekilde hazırladıktan sonra, aynı dikecekmiş gibi yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştirin.



Sonra ilmek atlamadan, karşılıklı olarak her iki şişten de birer ilmek alarak örün. Ben daha iyi anlaşılması için farklı açılardan çektim. 





Buradaki amaç, iki ayrı şişteki ilmekleri birlikte örerek, teke düşürmek. İlmeklerimiz teke düşünce normal kesme işlemimizi yapıyoruz.



Böylece omuzu, dikmeye gerek kalmadan; yukarıdaki gibi düzgün ve esnek bir şekilde birleştirmiş oluyoruz. Aşağıda da örgünün yüzünü görebilirsiniz.



Ben kızıma evde giyebilmesi için bir yelek ördüm. Yani herhangi bir özelliği yok.



Ancak, örneği bilmeyenler için anlatmak istiyorum. Örneği kurmak için bir sıra düz, bir sıra ters, bir sıra düz örüyoruz. Dördüncü sırada, yani örgünün tersinde ilmeklerimizi bir ters, bir düz örüyoruz. Ancak, düz ilmekleri alırken bir sıra alttaki ilmeğe batıyoruz. Tıpkı aşağıdaki gibi...



Örnek bundan ibaret. Aynı şeyleri tekrarlayarak bu çıtır çıtır örneği örüyoruz.



Umarım örgü örmeyi yeni öğrenenler için faydalı olabilmişimdir. Takıldığınız yerde yeniden yardımcı olmaya çalışırım.  Hadi hep birlikte örgülerimizin başına...

Not: Model anlatımı videoda daha açıklayıcı oluyor tabii. Ben Anne İşleri kanalındaki tariften yararlanmıştım. Gayet güzel anlatmışlar. Bakmak isteyenler için buraya linkini veriyorum.

18 yorum:

  1. ellerine sağlık renkler de örnek de çıtır çıtır güle güle giysin

    YanıtlaSil
  2. Bende üç aşamada keserim ama okuyunca senin yaptığın daha mantıklı geldi .Bir daha böyle yapayım. Örnek ve yünün renklerine bayıldım güzel kızın güle güle giysin:) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nuray Hanımcım. Sevgiler...

      Sil
  3. Çok güzel bir fikir, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. paylaşıma teşekkürler.. renklere bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Emine Hanımcım. Geçen yıl aldığım bir ipti. Yetmeyince arkasını bulamayacağım diye çok korktum. Ama neyse ki sorun olmadı :) Sevgiler...

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım ben de omuzu üç kerede keserim ama bu şişte bırakıp bekletmeyi sevdim . Ayrıca örneğin çok şeker ebruli ipe çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanımcım. Bu şekilde çok daha düzgün oluyor. Hem de şişler elimdeyken birleştiriveriyorum :) Sevgiler...

      Sil
  6. bu örneği nasıl yaptınız aynı örnekte geçen sene atkı başladım fakat bu sene nasıl yapıldığını unuttum acaba biters bidüz arkası araşomuydu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce bir sıra düz, bir sıra ters, bir sıra yine düz ördüm. Örgünün arkasına geçince bir düz, bir ters ördüm. Ancak düz ilmekleri bir alttaki ilmeğe batarak ördüm. sonra yine bir sıra düz,bir sıra ters ördüm. Bu şekilde devam ettim. Yazının not kısmında örnekle ilgili link verdim. Oradan da izleyebilirsiniz. Kolay gelsin.

      Sil
    2. Genelde üç aşamalı keserim ama bu bana tahammül mantıklı geldi.güzel bir paylaşım teşekkür ederim sevgili Betül.
      Çok sevgiler.

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim. Eskiden biz de babaannemle öyle keserdik. Sonra iki aşamada kesmek daha iyi oluyormuş gibi geldi ve öyle devam ettik :) Benden de size ve kızınıza sevgiler...

      Sil
  7. Merhabalar cok araştırdım bir türlü bulamıyorum ama sizden bu cebabi bulacağıma inanıyorum :) 3 aşamada omuz kesme nasil oluyor yapamadim bir turlu yarim kaldi kazagim yardimci olursaniz cok memnun olucam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Merve Hanım. Güveniniz için teşekkür ederim. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Biraz önce mail adresinize cevap yazdım. Umarım işinize yarar. Kolay gelsin :)

      Sil
  8. Merhaba,
    Ben de Ankara'dayım. Örgüde usta olduğunuz belli. Örgüde omuz yapımını daha ayrıntılı bir şekilde anlatır mısınız..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba simdi kol kesimine baktim ama anlayamadim bi turlu hirkamin önünü bitirdim omuzda kesmede kaldim yardimci olurmusunuz bana

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...