15 Ocak 2015 Perşembe

Artık Benim de Bir Dikiş Makinem Var (Singer Promise 1408)


Merhabalar! Bloğumda yaşadığım aksiliklerden sonra yine buradayım. Uzun bir süredir kendime dikiş makinesi alıp, almama konusunda ikilem yaşıyordum. Ama zaman zaman ufak tefek şeylerde makineye ihtiyaç duyuyordum.

Hafta başında eşim, posta kutumuzda A 101'in broşürünü bulmuş. Dikiş makinesi istiyordun; bir bak istersen dedi. Araştırdım aklıma yattı. Singer'i zaten biliyoruz. Ben terzi değilim. Hatta aman aman dikiş bilgisine de sahip değilim. Benim basit ihtiyaçlarımı karşılayabilecek bir model. 

Geçen gün geçerken uğrayıp; dikiş makinesi satacakmışsınız, tedarikte sorun var mı diye sordum. Kasadaki çocuk, abla iki tane geldi. Erken gel, çok soran var dedi. Hmmm...Tamam dedim çıktım.

Bu sabah 08.30' marketin önündeydim. Sadece ben vardım. Hatta çalışanlardan bile erken gitmiştim. Bankacılık yıllarım aklıma geldi :)) Bu kadar erken gelen müşterileri görünce kendi aramızda şakalaşırdık. Ah derdik, biz evde olsak da şimdi sıcacık yatağımızda uyusak... Neyse saat 09.00'a doğru kapının önü kalabalıklaşmaya başladı. Herkes birbirini kolluyor tabii. Ne de olsa potansiyel rakibiz değil mi? Sonra kimsenin dikiş makinesi için gelmediğini anlayınca ben rahatladım. Onlar ütü için savaşacaklardı :)) Şaka bir yana ben dikiş makinemi oldukça uygun bir fiyata alıp, mutlu mutlu evimin yolunu tuttum.



Makinem bu. İçinden bir tanıtım DVD si, kullanma kılavuzu, garanti belgesi, ayak pedalı,koruyucu örtü ve makine için gerekli bazı aksesuarlar çıktı. Ne yazık ki bugün misafirim olduğu için makineyi deneme şansım olmadı. Ama marketin açılmasını beklerken konuştuğum bir bey, geçen sefer eşi ve akrabaları için üç tane aldıklarını ve hepsinin de çok memnun kaldığını söyledi. İnternette araştırırken bir yazıda kot paçası dikilemiyor diye okudum. Biraz aklım takıldı. Ama belki de uygun ayak ve iğne kullanmamışlardır diye düşünüyorum. Bu konuda bilginiz varsa yorumlarınızı bekliyorum.

Daha önce hiç dikiş makinesi kullanmamış birisi olarak, biraz çalışmam gerekecek. Çalışmalarımı buradan sizlerle de paylaşırım. Benden şimdilik bu kadar. Yeniden görüşmek üzere...


87 yorum:

  1. güle güle kullan canım hayırlı olsun aynısından kurstaki bir arkadaşta geçen sene almış çokk memnun inşallah seninkide güzell çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ayselcim. Bakalım neler çıkacak. Sevgiler...

      Sil
    2. BENİM MERAK ETTİĞİM HOROZUN OLDUĞU YERE NASIL İPLİK GEÇİRİYORSUNUZ ACABA BENİMKİ Mİ ARIZALI İÇERİDE KALIYOR İPLİĞİ TAKAMIYORUM BİRŞEYLERLE ÇEKTİRİYORUM

      Sil
    3. Belki ipliğinizde bir sorun vardır. Ben sorun yaşamıyorum.

      Sil
    4. bu dikiş makinesinin detaylı videosu kanalımda, linki burada
      https://www.youtube.com/watch?v=ESaqe3sTl2g
      Youtube'a Esmanın Dikiş Atölyesi diye aratırsanız karşınıza çıkacaktır. İplik takmayı masura sarmayı gösteriyorum.

      Sil
    5. Çok güzel bir video olmuş, elinize sağlık :)

      Sil
  2. ben de istiyorum bir daha ki sefere inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım alırsınız. Bayağı fiyat farkı var. Sevgiler...

      Sil
  3. Olá amiga,vim retribuir sua carinhosa visita ao meu cantinho.
    Fiquei feliz por seguir-me!!!
    Obrigada,volte sempre e pegue o meu selinho de agradecimento!

    Beijos Marie.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Obrigado, Maria. Eu gosto do seu blog. Toda vez que venho para visitar. Para discutir ...

      Sil
  4. İyi gunlerde kullanın bende aldığımda çok heyecanlıydım tabii bide dikmeyi öğrenmem lazım sizde mutlulukla kullanın...
    Bloguma beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Benim de öğrenmem lazım. Bakalım biraz uğraşayım :) Bu arada bloğuma hoşgeldiniz. İade-i ziyarete geleceğim. Sevgiler...

      Sil
  5. İnşallah bizlere de nasip olur umarım çok güzel işler çıkaracaksınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah siz de istediğiniz gibi bir makine alırsınız. Ziyaretiniz için teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
    2. merhaba bende bu makina dan almak istiyorum kullanıcı olarak önerir misiniz _??

      Sil
    3. Merhaba Sabahat Hanım. Çok kapsamlı bir makine aramıyorsanız öneririm. Benim işimi rahat rahat görüyor.

      Sil
  6. beyaz sardunya güle güle kullanın..bende çok örgü severdim. emekli oldukdan sonra çok yapmışım...elim şimdi ne tığ,nede şiş örgü yapamıyorum.Dr.ilaçları kullanıyorum ama sizin gibi dikiş makinesi alsammı acaba diye düşündüm...inanın zamanımı değerlendirim diye..dikişden de hiç anlamam aslında...siz iyi etmişiniz inşallah iyi günlerde güzel şeyler çıkacağından eminim...sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım. Size de geçmiş olsun. İnsanın sevdiği bir hobiyi yapamaması çok kötü. Benim de el bileklerimde tendon kası incinmesi var. İki yıldır çekiyorum. Herkesin bir günde ördüğü şeyi ben bir haftada ancak örebiliyorum. Azar azar örmezsem bileğim kötüleşiyor. Şu anda da yine kötüledi. Geçen haftadan beri elime örgü alamıyorum. İnsanın morali bozuluyor. Ben de temel birkaç kuraldan başka dikişten anlamıyorum. Ama bu sayede ilerletmeyi düşünüyorum. Sevgiler...

      Sil
    2. merhabalar ben singer makinayı sormak istiyorum kot dikiyormu birde penye dikiyormu

      Sil
    3. Kot paçası diktim ben. Bir sorun yaşamadım Ahmet Bey. Orta kalınlıktaki penyeyi de dikti. Ama çok ince olanlardan denemedim. Çift iğne de kullanabiliyorsunuz.

      Sil
    4. Esnek kumaşları dikebiliyor mu

      Sil
    5. Penye dikiyor. Ama farklı esnek kumaşları denemedim.

      Sil
    6. Maalesef kot paçasını.dikilirken makinanın ayarı bozuluyor ve tamire gidiliyor hiç memnun kalmadım kumaş penye türleri diliyor ama kot kumaşlarında makinanın dikme dengesini kaybediyor ve bu makinada hasara sebebiyet veriyor ne kadar dikkat etsekte kot kumaşında sıkıntı yaşıyorud

      Sil
  7. Güle güle kullan, Burcu'ya ciciler dikersin artık : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdiden sipariş veriyor zaten :) Ama önce biraz öğrenmem gerek. Dikişten pek anlamıyorum çünkü. Sevgiler...

      Sil
  8. Ben de yıllardır aynı markanın bir başka modelini kullanıyorum. Oldukça memnunum. Yedek parça ve ekipmanlarının zenginliği açısından kullanışlı buluyorum. Dikiş makinem benim için gerçekten önemlidir. Güle güle kullanın. Keyifle ciciler dikmeniz dileği ile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Begonvilli Ev. Şu anda uzaydan gelmiş gibi hissediyorum. Alıştıkça yapmak istediğim çok şey var. Sevgiler...

      Sil
  9. hayırlı olsun ,dikiş dikmeyi ben de çok seviyorum ama yoğunluktan oturamıyorum bu aralar. ufak uaka denemelerle kısa sürede öğreneceğinizden eminim. güzellikleri izlemek için bekliyoruz. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hatice Hanım sevgiler...

      Sil
  10. Ben magazadan aldim 200 tl ye simdilik memnumum darisi herkese

    YanıtlaSil
  11. Merhaba! Ben de memnunum. Amatör kullanıcılar için uygun gerçekten.

    YanıtlaSil
  12. bende singer 1408 modelini a101 den aldim ileriye dikis yapmiyor makineyi calistirdigimda geriye dikiyor a101 e sikayetimi bildirdim kendiniz singer sservisine goturun dediler ilgilenmediler hic lullanmadan bozuk cikti oysaki o kadarda sevinmistim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, çok kötü olmuş Aslı Hanım. Ben memnunum. Benim hatamdan kaynaklı küçük bir problem yaşamıştım. Onu da servis halletti. Alırken keşke garanti belgesini kaşeletseydiniz. Hiç olmazsa o zaman garanti kapsamında olurdu. Umarım halledersiniz. Geçmiş olsun...

      Sil
    2. O geriye doğru dikme pozisyonunda kalmıştır ileri düğmesi vardır mutlaka !! Naptinizgerçi kaç ay geçmiş halledevildiniz mi problemi?

      Sil
  13. Mennun musunuz ? bu makinadan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben memnunum. Ama almadan önce ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurun lütfen. Yoğun bir şekilde dikiş dikiyorsanız belki ihtiyacınıza yanıt vermeyebilir. Ama benim gibi acemiyseniz, ufak tefek şeyler dikmeyi planlıyorsanız gayet güzel iş görüyor. Örneğin ben keçe ya da kabanlık kumaşları denemedim. Memnun olup olmamamanız makineden beklediğiniz şeyle ilgili. Ben gayet memnunum...

      Sil
    2. kot paçası veya kot kumaş dikiyor mu denedizmi?

      Sil
  14. kot kumaşını dikiyormu denediniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kot iğnesi kullanınca dikiyor Batuhan Bey. Tüm pantolonu dikmedim ama. Sadece paça bastırdım.

      Sil
  15. Merhaba :) yazinizi gercekten cok keyifle okudum. Bende 101den ayni makineden almayi planliyorum siz memnunmusunuz? Kullanilmasi kolaymi? Kot Pantolon pacasi vs dikebiliyormusunuz? Zorlandiginiz oldumu ve almami tavsiye edermisiniz simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkür ederim :)) Ben de tereddüt ederek almıştım. Ama çok memnunum. Çok basit bir makine, kullanımı kolay. İçinden çıkan cd çok yardımcı oluyor. Kotta sıkıntı olmadı. Ama havlu kenarı bastırmak istediğimde makinenin ayarları bozuldu. Aslında bu sorun da doğru iğne kullanmamamdan kaynaklandı sanırım. Uygun iğne kullandığınızda sorun olmuyor. Keçe hiç denemedim. Farklı ayaklar aldım ve rahatlıkla kullanıyorum. Yani işlevsellik açısından babaannelerimizin kullandığı siyah makinelerden daha çok şey yapabiliyorsunuz bu makineyle. Tavsiye konusuna gelince; makineden beklentinize bağlı. Yani ben ufak tefek bir şeyler dikerim diyorsanız öneririm. Ama ekmeğinizi dikiş dikerek kazanıyorsanız daha kapsamlı bir makine alın derim. Eğer almaya karar verirseniz, güle güle kullanın...

      Sil
  16. Bende bugun aldım.hiç dikiş dikkemedim makinede en yakın zamanda öğrenicem kullanmasını.inşallah.çünkü çok seviyorum dikiş nakış elişlerini buda beni çok mutlu ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle kullanın. İnsan önce tedirgin oluyor. Ama zamanla alışırsınız. Güzel şeyler üretmeniz dileğiyle...

      Sil
  17. Merhabalar. Bende bu makinadan almak istiyorum. Pike diktirtcem anneme. Acaba piko diker mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, pike diker sorun olmaz. Ama bu makine piko yapmıyor.

      Sil
  18. Penye dikiyor mu acaba ? Ve hangi ayarda diktiniz öğrenebilir miyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kübra Hanım. Evet penye dikiyor. Ama çok ince penyelerden denemedim. İlk diktiğim oldukça kalın bir penye idi. Tansiyon ayarını 5'e getirmiştim. Dikiş ayarını da iki düz, bir zikzak olan esnek dikiş olarak seçmiştim Detaylı yazım burada.http://beyazsardunya.blogspot.com.tr/2015/07/pijama-kzma-tayt-oldu.html

      Daha sonra penye şort diktim. Onun penyesi daha inceydi. Yine aynı dikiş ayarını seçtim. Ancak tansiyon ayarını 3'e getirdim. Dikişle ilgili bir sorun yaşamadım. Kolay gelsin.

      Sil
  19. MERHABA BENDE BUGÜN ALDIM A101DEN BENDE HİÇ BİLMİYORUM MAKINA KULLANMAYI KOT KUMAS İÇİN İÇİNDE FARKLI Bİ AYAK VEYA İĞNE VARMI YOKSA AYRICA TEDARIK MI ETTINIZ.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda tam olarak hatırlayamadım. Ama büyük tuhafiyelere makinenizin modelini söylediğinizde uygun bir kot iğnesi veriyorlar.

      Sil
  20. Merhaba bende dün aldım .aslında 13 senelik dikis tecrübem var ama bu makine beni biraz sıktı üzerindeki ayak nakıs icin heralde düz ayak değil yedeklerdede göremedim ev tipi biraz uğraştırıyor insallah alışırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle kullanın Berke Bey. Ben aldığımda düz ayak takılıydı. Dün satılan nasıl bilemiyorum. Ama sanayi tipi makinelere göre çok basit bir makine tabii. İçinden çıkan cd'yi ya da internetteki tanıtım videolarını izlerseniz yardımı dokunur sanırım. Kolay gelsin.

      Sil
  21. merhaba
    bu makina ile yastık kılıfı gibi plaj çantası gibi çalışmalar yapılabilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevgi Hanım. Sanırım duck kumaş gibi kalın kumaşları kastediyorsunuz. Ben denedim, hiç sorun olmuyor. Rahatlıkla dikebiliyorsunuz. Hatta, yüne fermuar bile diktim :)

      Sil
  22. Eşim aldı bu makineyi, ben de acaba kot dikiyor mu diye Google'da arama yaptım, yazınızı gördüm, hakikaten çok hoşuma gitti. Ben dijital iletişim danışmanıyım, çevremdeki herkesi blog açmaya teşvik ediyorum, yazınızı görünce başka bir mutlu oldum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Böyle yorumları okudukça, ben de çok mutlu oluyorum :))

      Sil
  23. Merhaba bende bu makinayi a101 den almak istiyorum her gordugum de icim gidiyo ama esim onaylamiyo kendisi terzi oldugu icin bu makina iki gunde bozulur diyo siz hala kullaniyomusunuz bi sorun yasadinz mi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben makineyi çok yoğun bir şekilde kullanmıyorum. Ama benim işimi görüyor. Eğer her gün kullanırım, çok dikiş dikerim diyorsanız, eşiniz size biraz daha sağlam bir makine alsın :)) Şaka bir yana, ben memnunum. Ama dediğim gibi tamamen sizin kullanım alanınızla ilgili bir durum. İhtiyaçlarınızı göz önünde bulundurup; ona göre davranın bence.

      Sil
  24. Merhaba.bende bu makineden almak istiyorum.dikis tecrübem var ve devam ettirmek istiyorum.bu hemen bozuluyor lafi hic hosuma gitmedi.garanti var diyor 2 yil.kullanilmiyormu anlayamadimki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sanırım bir üstteki yorumdan söz ediyorsunuz. Hanımefendinin eşi yeterince sağlam olmayacağını düşünüyormuş. Profesyonel bir makine değil. Bu nedenle fazla zorlamamak gerek. Ama ben iki yıldır kullanıyorum. Makineden kaynaklı bir sorun da yaşamadım. Tüm yorumlarda yazdığım gibi, ortalama dikiş diken bir insanın ihtiyacını karşılıyor. Beklentiyi çok yüksek tutmamak gerek. Eğer çok yoğun dikiş dikecekseniz, makine her gün çalışacaksa tabii ki daha kaliteli bir makine almak lazım. Ama benim gibi ara sıra kullanıyorsanız, ufak tefek şeyler ve sökük dikecekseniz almayı düşünebilirsiniz.

      Sil
  25. Overlok dikiş yapıyor mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, overlok yapmıyor.

      Sil
    2. merhabalar ben döşemelik parça kumaşlardan değişik çantalar yapmak istiyorum bu tarz kalın kumaşlarıda dikebiliyor mu merak ettim. gerçi hafta içi çalıştığım için makinayı bi hafta sonu kullanırım ama Hemen Bozulur diye bir türlü cesaret edip alamadım ne yapayim sizce

      Sil
    3. Merhabalar, açıkçası ben o kadar kalın kumaş hiç kullanmadım. Ama kot ve duck kumaşta bir sorun yaşamıyorum.

      Sil
  26. Merhaba beyaz sardunya hanım bende promise 1408 almak istiyorum.Yarın a101 e gelecek yorumlarınızı olumlu görünce daha da heveslendim inşallah yarın alacağım.aydınlattığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Jale Hanım. Ben teşekkür ederim. Umarım memnun kalırsınız. Eğer aldıysanız, güle güle kullanın.

      Sil
  27. Merhaba. Ben de 2 gün önce promise 1408 aldım. Henüz kutuyu dahi açmadım.Ama sonradan araştırdığımda promise 1412 modelinin , kot dikme, jarse kumaş , penye kumaş dikme ve esnek dikiş yapabilme özelliğine sahip olduğunu gördüm. Promise 1408 ile de kot pantolon paçası ve penye eşofman paçası dikebilir miyim,esnek dikiş yapabilir miyim acaba. Tereddütdeyim acaba iade etsem mi diye de düşünmüyor değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, siz daha iyi bilirsiniz tabii. Ben penye eşofman ve kot paçası dikiyorum. Bir sorun yaşamıyorum. Diğerinin daha çok fonksiyonu varsa bakmak lazım. Sonuçta kullanacak olan sizsiniz. Sizin için hangisi daha uygunsa onu alın derim.

      Sil
  28. Merhaba. Promise 1408 aldım. Fakat aldıktan sonra yaptığım araştırma sonucunda promise 1412 modelin kot, jarse ve esnek penye dikişi için daha uygun bir makine olduğunu gördüm.Bu kumaşları promise 1408 ile de dikebilir miyim.Açıkçası benim en ihtiyaç duyduğum şey kot-kadife pantolon paçası ve penye eşofman paçası kısaltmak. Bu makine ile bunları yapabilir miyim?Yoksa makineyi iade mi etsem. Bir de garanti belgesini işletmek gerekiyor mu yoksa a101 den alınan fiş yeterli mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden garanti belgesini kaşeliyorlardı. Şimdi fiş yeterli diyorlar. Ama yetkili servis fişi kabul eder mi bilmiyorum.

      Sil
  29. Merhaba benim de makinam promise1408. İçinden çıkan tüm iğneler kırıldı. Kaç numara iğne alacağımı bilmiyorum yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Saliha Hanım, muhtemelen yanlış kumaş için yanlış iğne kullanmışsınızdır. Ben genellikle dikiş bloglarını takip ediyorum. Örneğin, dikiş terapi bloğunun bu yazısı çok yardımcı oluyor. http://dikisterapi.blogspot.com.tr/2012/04/igneler.html Bunun gibi pek çok yazı bulabilirsiniz. Genellikle 90(14) numaralı iğne orta kalınlıktaki kumaşlar için idealdir. Jarse iğnesi incedir. Kot iğnesi ise kalın kumaşlar için. Tuhafiyenizden bu şekilde istediğinizde de vereceklerdir. Kolay gelsin.

      Sil
  30. Nakış yapila biliyornu bu makinede peki bende anneme almak istiyorum ama illede nakista yapcak dedi durdu makineler hakkinda bana biraz bilgi verebilirmiziniz🙏🙏

    YanıtlaSil
  31. Merhaba bende bu makineden alicam anneme ama annem illede nakışda yapacak diyor bu makine nakis yapabiliyormu birde beni makineler hakkinda bilgilendire bilirmisiniz biraz rica etcem 🙏🙏

    YanıtlaSil
  32. Merhaba bende singer promise 1408 çıkış makinesi almak istiyorum yani ben kendime kolay elbise bol pantolonlar dikmek için istiyorum böyle bi kullanış için uygunmudur acaba

    YanıtlaSil
  33. Merhaba bende dikiş makinesi aldım A101 den fakat alttan ip topluyor ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler şimdiden 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kusura bakmayın epeydir buralara uğrayamadım. Sanırım makinenizin tansiyon ayarında bir sorun yaşıyorsunuz. Eğer internette dikiş makinesinde tansiyon ayarı diye ararsanız, çok detaylı yazılarla karşılaşırsınız. Eğer bu şekilde de sorun çözülmezse, teknik servise gösterin derim. Tekrar kusura bakmayın :)

      Sil
  34. dikiş makinasına ipliği iğneye geçirmişliğim bile yok derecede acemiyim ama hep bi öğrenme isteği oldu içimde ne bilim elimde söküpümü diker elimde elbise bile onardım ama bi dikiş makinasında olmadı bana evde koltuğuma örtümü yada perdemin kenarını dikebileceğim kotumu elbisemi düzeltebileceğim bir makine lazım siz bu acemiye ne önerirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı sizin gibiydim. Bir hevese bu makineyi aldım. Dediğiniz işlerde de çok işime yaradı gerçekten. Ama ben de acemiyim. Dikiş makineleri hakkında hiç bilgim yok. Bu makineyi de uygun fiyatı nedeniyle aldım ve benim işimi görüyor. Bu işte uzman olan dikiş bloglarına da bir göz atın isterseniz. Onlar size daha çok yardımcı olacaklardır.

      Sil
  35. Merhaba oncelikle.ellerinize saglik usenmeden bu kadar hepsine ayni sabirla cevaplamissiniz.

    Simdi ben nacizane biseyler yazmak istiyorum izniniz olursa yukaridaki makinalarla ilgili sorulara cevap mahiyetinde...

    Ben hem overlog hem nakis hemde duz dikis makinasi olmak uzere 3 makinaya sahibim ve evime ek gelir icin disariya ceyizlik vs isler yapiyorum.kendi blogumda var ama epeydir yogunluktan yazmiyorum.cok istedim ilk makinami aldigimda heveslenip actim orada tanitayim anlatayim diye ama isler ust uste gelince yaptiklarimi bile cekip atacak vakit olmadi.uzatmiyim makinalar konusu şoyle.
    1.bu model nakis yapamaz bu model basit dikisler icin tasarlanmis.nakis makinalari ayri bir birikim ve tecrube istiyor hem pahali hem kasnakli vs.
    2.bu makina overlog cekmez cekemez ama ben kumas atmasin diye kenarlarini bir toparliyim derseniz o halde ayarini zigzag konuma getirip en genis afim ayariyla kenar dikis gecersiniz buda overlog kadar sık olmasada isinizi gorur kumas atmaz.tabi kumasin ozelligine gorede degisir kalkip simli payetli cok atan bir kumas olursa malesef bu ozellikler gecerli degildir onlarda atar hatta dikmiz.ancak atan kisimlari icine katlar dikerseniz nevresim kenari gibi baski seklinde o mustesna..

    A 101 den overlog almaya gittim bu model tek kalmis komsuma dedim bunuda sen al israrima dayanamadi aldi ama hic dikis bilmiyor acmasini bile bilmez.ben ayarlarini yaptim gayet basit bir makina sorunsuz kullaniyor.kizimada aldik ayni model ayni marka hic anlamaz bilmez dikisle işi olmaz bana yaptirir:)
    Ama o bile kullaniyor o derece basit makina..
    3. Bu modeller saniyede bin devirle calismadigi icin hizli degil.sanayi tipi makina kullananlar şahinmmarka arabadan mercedes performansi bekler net boyle acikliyim.bu model ogrenmelik dikis yapanlar sokup dikip denesin iste nevresim emprime duck kumas diksin diye tasarlanmis.kotta denedim defalarca 16.numara kot igneniz varsa hic sorunsuz dikiyor ama kenar kisimlardaki baskilari atlamaniz gerek yoksa basliyor takirdamaya.hakli olarak cunku motoru zorlaniyor kapasote yok asiri kalin kumas dikmek icin beslemesi guclu makinalar alin.
    4.ben almadan servisimle gorusup bayideki makinayla bu magazalara gelen makina arasinda ne fark var diye sordum cevabi şu oldu: ablacim bu makinalar magazalara ozel sinirli sayida uretiliyor dis aksami ayni olsada ic malzemesi plastik.ozellikle icindeki en onemli bir parcasi varki asli metal oldugu halde pahali olmasin diye magazadan alinani fiyat dusurmek icin uretici plastik yaptiriyor.tabii biraz zorlamada o parca kirildimi arabanin rotbalasi gibi dusun makina pert ben acsamda duzeltemiyorum cunku plastik malzemenin kirilan yerine kaynak yapip metal takacak bir duzenek yok bu sebeoten illa alicam derseniz bu modeli magazadan garantili alin 3.5 fazla verirsiniz ama en azindan parcalari degistirme imkanin olur omurluk kullanirsin demisti..
    Haa sadece duz dikis dikerim en fazla basit sokuk tamirine kullanirim derseniz bir sorun yokmus.ust uste calisirsa motorundan zorlandigi icin hemen yanik kokusu gelmeye baslar bende bazen aceleden nakis ayagi takiliysa komusuma aldigimi odunc istiyorum tabi haldir haldir diksin isimde cabuk bitsin istiyorum ama o beni tir tir tir delirtiyor uyukluyorum makina basinda.

    Epeyce uzun yazdim ama ayrintili ve anlasilsin diye.hakkinizi helal edin lutfen.bende yillarca esimi didikleyip bir makina almaya zor ikna etmistim sagolsun o kadar bikmiski bana hic tecrube etmeden emeklemeden kosacak 7 bin tl.lik prof bir makina alip al ne halin varsa gor benden bi daha isteme demisti.cok zorlanip aylarca yorunlardan medet ummustum ise yarar faydali bir yorumda bulamayip kendim dikip kendim sokup ogrenmiştim..ondan ayrintili anlattim.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Ayşegül Hanım. Hak ne demek; üşenmemiş böyle uzun ve yararlı bir yorum yapmışsınız. Gerçekten herkesin yararlanabileceği bir yorum olmuş.Tekrar teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  36. Merhaba:) bu perşembe yani 10 mayista yıne geliyor makine a101'e.Henuz dikişe dair bir şey bilmiyorum çevre bunu tavsiye etti.Ama yavaş yavaş ogrenip kendime elbise tunik dikme gibi hayallerim var onun disinda basit düz dikişlik islerim var sadece.Ve birde makinede kagit dikme gibi bir imkân var mi?Olabilir mı?Son olarak tabiki kaç sene önce aldığınız makine hakkında siz ne dersiniz,makine hâlâ sağlam mı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet makine hala sağlam :)) Ben de öyle küçük şeyler için kullanıyorum zaten. Dikişi ilerletmeyi ummuştum, ama maalesef çok ilgimi çekmiyor. Ancak sökük dikmek, paça bastırmak gibi şeylerde kullanıyorum. Siz de tunik ve elbise dikmeyi düşünüyormuşsunuz, bunlarda da sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Ama kağıt dikmeyi hiç denemedim açıkçası. Şimdiden size kolay gelsin :)

      Sil
  37. Bende bugün baktım almak için promise 1408 memnunmusunuz bir de kot pantolon paçası yapilabilrmi kot kumaşı dikebilir mi yani yanıtlarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  38. Bende bugün baktım almak için promise 1408 memnunmusunuz bir de kot kumaşını dikebiliyormu acaba

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...