29 Ocak 2015 Perşembe

Sakız Sardunya - Elif Şafak


Merhabalar! Sakız Sardunya hem kapak tasarımıyla, hem de Elif Şafak tarafından yazılmış olması nedeniyle hemen ilgimi çekti. Kızımın da bir kitap kurdu olması için uğraşıyorum. Bu nedenle O'nun sevdiği, beğendiği kitapları almaya çalışıyorum. Sakız Sardunya da bunlardan birisi oldu. Kitabı görüp, arka kapağını okuduğumuzda ilk tepkisi: Anneeee bunu alalım lütfeeeen oldu. Ben de karne hediyesi olarak aldım. Ama itiraf ediyorum dayanamadım ve kızımdan önce ben okudum. Şşşşştttt kimse duymasın, 42 yaşında çocuk kitabı okudum:))



Kitap Sakız Sardunya adında bir kızın maceralarını anlatıyor. Sakız Sardunya İstanbul'da yaşıyor. Kitap okumaya bayılıyor. Ama adını hiç sevmiyor. Çünkü diğer çocuklar adıyla alay ediyor. Oldukça meraklı bir kız. Bu özelliği zaman zaman başını derde sokuyor. Bir gün kütüphanede, üzerinde ışıklar yanıp sönen bir küre buluyor. Ne olduğunu anlamak için alıp, evine götürüyor. O günlerde bir haftalığına, küçük bir kasabada yaşayan anneannesi ve dedesinin yanına gitmek zorunda kalıyor. Yanına en sevdiği kitaplarını ve küresini de almayı ihmal etmiyor. İşte o zaman macera başlıyor. EFHİMA'yı, yani Efsaneler, Hikayeler ve Masallar Ülkesi'ni keşfediyor... 


ARKA KAPAK


Sakız Sardunya

İstanbul'da sakin bir mahallede bir kız çocuğu yaşardı.
İsmini hiç mi hiç sevmeyen... Hem akıllı, hem meraklıydı. 
Çok da konuşkandı. Anne babasına ve öğretmenlerine
durmadan sorular sorardı. Zavallı büyükler, onun zekâsına 
yetişmekte zorlanırdı! Bir atlası vardı sürekli karıştırdığı
ve pek çok kitabı...Hayaller kurmaya bayılırdı.
Bir gün okulun kütüphanesinde hiç beklemediği bir
sürprizle karşılaştı. Rafların arasında tuhaf bir küre 
parlıyordu. Bulan herkesi unutulmayacak 
bir yolculuğa çıkaran sihirli bir küre!

EFHİMA, yani Efsaneler, Hikayeler ve Masallar Ülkesi'ne 
uzanan rengarenk bir maceraya atılmaya hazır mısınız?

Usta yazar Elif Şafak çocuklar için sıcacık ve
sıradışı bir öykü yazdı! Dostluk, paylaşım, hayal gücü,
kitap ve doğa sevgisinin özenle işlendiği Sakız Sardunya, 
soluksuz ve keyifli bir okuma süreci vadediyor.

Elif Şafak gerçekten de çocukların seviyesine inmiş. Arka kapakta yazdığı gibi bir solukta okunuyor. Çocuklara kitap okumanın ve yaratıcılığın önemini anlatıyor. Çocuklarınıza düşünmeden alıp, okutabileceğiniz bir kitap. Görüşmek üzere...

2 yorum:

  1. Akıcı bir kalemi var değil mi:)
    Ben de Canan Tan ın Piraye ye başlayacağım çocuklar bugün getirdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle Hatice Hanım. Piraye'yi ben de merak ediyorum. Okuduktan sonra düşüncelerinizi paylaşırsınız değil mi? Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...