27 Ocak 2015 Salı

Açıklamalı Kurtçuk Örnekli Bebek Yeleği



Merhabalar! Bileğimdeki sorun yüzünden örgülerime ara vermek zorunda kaldım. Benim gibi sürekli örgü örmek isteyenler için çok zor bir durum. İki yıldır bununla yaşamayı öğrendim. Ama bazen o kadar kötüleşiyor ki, hiç öremiyorum. Herkesin bir günde ördüğü bebek yeleğini, ancak 15 günde bitirebildim. Ne diyeyim, buna da şükür. Gelelim yeleğimize...



Yeleği Sayın Nurgün Tezcan, Deryanın Dünyası programında anlatmıştı. Orada yeni doğan bebek için anlatılmıştı. Ben biraz büyüterek ördüm. Sanırım 6 ay - 1 yaş için uygun olur.

Bebe yünü ve 3,5 numara şişle 60 ilmek attım. Yelek önden başlanarak örülüyor. Beş diş haraşo ördüm. Sonra her iki yanda 8'er ilmek haraşo bırakarak, orta kısmı 2 sıra düz ördüm. Daha sonra her sırada kaydırarak örneği kurdum. Ben kurtçukları biraz sık yapmışım sanırım. Bu şekilde, yanlarda 41 diş haraşo olana kadar örnekli olarak ördüm. Sonra örgünün tamamını 5 diş haraşo ördüm. Daha sonra 15 ilmek haraşo örün. Ortadaki 30 ilmeği yaka için kesin. 15 ilmek daha haraşo örün. Yanlardaki 15'er  ilmek haraşoları 15'er diş olana kadar ayrı ayrı örün. Sonra ortaya 30 ilmek atın. İlmeklerin tamamıyla 5 diş haraşo örün. Yine yanlarda 8'er ilmek haraşo örerek, ortadaki ilmekleri düz örün. 20 diş haraşo olana kadar böyle devam edin. Sonra her iki kenara 15'er ilmek atarak devam edin. Bu bölüm de haraşo örülecek. Yanlardaki haraşolar 22 diş olana kadar böyle örün. Sonra örgünün tamamını 5 diş haraşo örerek bitirin. Yalnız sonradan eklediğiniz haraşo bölümün 3, 15 ve 27. dişlerinde ilik açmayı unutmayın. Siz ilik yerlerini kendiniz de ayarlayabilirsiniz. Ben ilikleri 2 ilmeği birlikte alıp, şişe bir ilmek dolayarak yapıyorum. Çok düzgün oluyor.

Size örneği fotoğraflarla anlatmaya çalışacağım. Önce şişi düz örer gibi ilmeğin arkasında tutun. İpliği arkadan öne doğru 10 kez dolayın.


Sonra 11. dolayışınızda iki şişin arasından geçirerek, hepsini birlikte düz olarak örün.


Şişten çıkarttığınız helezonun ucundan tutarak uzatın.




Helezon açıldıktan sonra bu sefer ördüğünüz ipi çekerek, açtığınız ipin sıkışmasını sağlayın.


Böylece oluşan kurtçuğu örgünün ön yüzüne çevirerek yandaki ilmeğe ters örgüyle tutturun.



Umarım anlaşılır olmuştur. Eğer Nurgün Hanım'ın tarifini izlemek isterseniz buraya bakabilirsiniz. Yapmak isteyenlere kolay gelsin.

16 yorum:

  1. Beyaz sardunya ...arkadaşım ellerine sağlık ..beyaz yeleğin çok güzel,çok düzgün olmuş.kime kısmetse güle güle giysin.arkadaşım ben daha örgü yapamıyorum.örgü görünce dayanamıyorum.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim Emel Hanım. Umarım siz de yeniden örebilirsiniz. Bu arada bana Betül diyebilirsiniz. Sevgiler...

      Sil
  2. Çok beğendim yeleği harika olmuş ellerine sağlık arkadaşım...bu kış bende nakış öğrendim netten kendi kendime yapıyorum birşeyler...bu kurtçuk dediğiniz örnek rokoko sarma olarak geçiyor brezilya nakışında...gerçekten çok hoş durmuş bu örnekte de bende deneyeceğim,sevgiler Ankaraya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tülin Hanım. Nakışlarınızı gördüm çok beğendim. Çok seviyorum ama benim için fazla sabır gerektiren bir iş sanırım :) Tam bir sanat. Sevgiler...

      Sil
  3. Bloğum taşındı yeni adresimde de takibini beklerim. Sevgiler... blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun. Ziyaretinize geleceğim sevgiler...

      Sil
  4. O yeleği Deryanın dünyasında izlemiştim yapılışını not almadığım için de özülmüştüm doğrusu. Çok iyi oldu burada görmem yapacağım zaman buradan faydalanırım Çok da güzel örmüşsünüz elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Gezgin Kova. Ben de orada görmüştüm. Çok beğendim. İlk bebek yeleği ördüğümde deneyeyim dedim. Yazımın altına programın o bölümünün videosunu da ekledim. Ben de oradan bakarak ördüm :) Sevgiler...

      Sil
  5. Great blog, and great posts. Love it. I follow you, dear, could you follow back, pls.

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you. Welcome to my blog. I also visited you . See you soon.

      Sil
  6. Elinize sağlık çok şık ve kullanışlı yelek olmuş. Bloğunuzu takibime aldım bende bekleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sibel Hanım. Bloğuma hoşgeldiniz. Ben de ziyaretinize geleceğim. Sevgiler...

      Sil
  7. elinize sağlık Betül hn. tarifinizden yararlanarak ön örneğini değiştirip (baklavalı ajur ortalarına inci koydum)yaptım bende açıklamanız için çok teşekkürler benim gibi örgüde acemiler için çok faydalı bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zarif yorumunuz için ben teşekkür ederim Yasemin Hanım. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) İncilerle de çok güzel durmuştur eminim. Elinize sağlık, sahibi iyi günlerde giysin. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...