18 Şubat 2015 Çarşamba

Açıklamalı Tunus İşi Bere ( Farklı Teknik )




Çok içimden gelmese de, artık şu hardal rengi bereyi yayınlamak istedim. Bugün Ankara donuyor. Her yere kar geldi. Bizde ise azıcık yağdı, ama soğuğu fena...Ben de daha fazla bekletmeden anlatayım dedim. Görünce, bu tunus işi değil ki diyeceksiniz. Tunus şişiyle örülüyor, ama biraz farklı bir teknik uygulanıyor. Bu bereyi Melek Baykal'ın Programında Tülin İriş anlatmıştı. Ben de çok beğendim, ama daha önce hiç tunus işi örmediğim için biraz tereddüt ettim.



Programda anlatılan model biraz farklıydı. Ama arkadaki mankenlerin birinde bu bantlı modeli de gördüm. Ben bu modeli daha çok seviyorum. Başı çepeçevre sarıp, kulakları sıcacık tutuyor. Bere oldukça kalın bir dokuya sahip oldu. Yani tam kara kışlık. Bana göre örneğin tek bir kusuru var. O da benden kaynaklı olabilir. Arka kısımdaki eksiltmeleri yaparken, eksilttiğim yerler belli oldu. Ben şiş örgüsüne daha hakimim. Sonuçta 7 yaşımdan beri örüyorum. Oysa tunus işini ilk kez denedim. O yüzden eksiltmeleri düzgün yapamamış olabilirim. Zaten sadece teknik Tülin Hanım'ın anlattığı teknik. Ben bereyi kendime göre şekillendirdim.


Gelelim berenin tarifine... İki ucu da gagalı, uzun tunus şişi kullanın. Baş çevreniz kadar zincir çekin. Sonra her zincirin içinden ilmek çıkartıp, şişin üzerinde bekletin. Bu arada dikişsiz olmasını istiyorsanız, Örgünün iki tarafına da ip bağlayın. İlmeklerin yarısını bir iple, diğer yarısını da öbür iple ve şişin arka tarafıyla örün. Böylece örgünüz, dikmeden yuvarlak bir şekilde devam ediyor. Eğer böyle örmek zor geldiyse, düz olarak örüp, sonra arkasını dikebilirsiniz.



Tığın ucunu ilmek aralarına batırıp, ilmek oluşturup şişin üzerinde bekletin. Burası örgünün ön yüzü. Tülin Hanım ilmekleri 1 cm uzunluğunda çekin demişti. Ama bana fazla gevşek olacak gibi geldi. Ben ilmekleri uzatmadan kullandım.



Arka sırada tığla örer gibi, İpi tığın başına dolayıp ilmeklerin içinden geçirin. Her seferinde ilk iki ilmekten geçirin. Yine dolayın ve ilk iki ilmekten geçirin. Bu şekilde sırayı tamamlayın. Burası da örgünün arka yüzü.



Bandı istediğiniz kalınlıkta örün. Bant kısmında örgünün arka yüzünü ön yüz olarak kullanın. Yani örgünüzü ters yüz ederek örmeye devam edin. Yalnız banttan sonraki ilk sırada 6 ilmekte bir, çift batarak örgünüzü genişletin. Bereyi yarım karış kadar ördükten sonra yine 6 ilmekte bir, eksiltme yapmaya başlayın. Yalnız Tülin Hanım eksiltmeleri mutlaka arka sırada yapın demişti. Ben öyle yapmama rağmen biraz belli oldu. Eğer berenizin daha az dökümlü olmasını isterseniz, 3 ilmekte bir eksiltin. Böylece ilmekler sıfırlanana kadar devam edin. Örmek isteyenlere kolay gelsin...

24 yorum:

  1. Very beautiful beret!!
    Greetings..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık bantlı şapkaları ben de çok beğeniyorum.
    Bu iki uçlu şişi görmemiştim daha önce tunus işini severek yaparım ama şişin kullanış şeklini algılayamadım bir video bulursam bakarım ona ilginç geldi.
    Tunus işinin eksiltme ve artırmaları aynı sık iğnedeki gibi oluyor denedikçe alışır eliniz. sağlıkla kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanım. O günkü yayında berenin anlatıldığı kısmının videosunu buldum. Umarım işinize yarar sevgiler...

      https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CCoQtwIwBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DWGxgA-OTTTA&ei=ugPmVKX9NKr6ygOEoILYCg&usg=AFQjCNEKEfZefMvjYb_o13vFxuDb0BaDVg&sig2=9g6OSzDrXHBf8Sl-9wAjyw&bvm=bv.85970519,d.bGQ

      Sil
    2. Rica ederim. Umarım işinize yarar...

      Sil
  3. Çok farklı bir örnekmiş paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık, güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tülin İriş tasarımı :) Çok değişik şeyler yapıyordu gerçekten sevgiler...

      Sil
  4. arkadaşım...ellerine sağlık, rengine modeline bayıldım.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım. Bu yıl bu renge taktım ben :) Sevgiler...

      Sil
  5. çok güzel görünüyor bence. ellerinize sağlık farklı bir model olmuş.

    YanıtlaSil
  6. merhaba betülcüğüm epeydir sana uğrayamadım sitende yok yok maşallah sana herbiri yapılabilecek işler açıklamaların tariflerin için emeğine sağlık lazım olduğunda ilk uğrayacağım yer sensin sağlıkla kalasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Ben de bu aralar bloglarda gezemiyorum ne yazik ki. Burayı elektronik günlük gibi düşünerek açtım ben. O yüzden sevdiğim her şeye yer vermeye çalışıyorum. Faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana :) Sevgiler...

      Sil
  7. Betul Hanimcim ellerimize saglik muhtesem olmus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Jülide Hanımcım sevgiler...

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. :)) Teşekkür ederim sevgili Smilena. Ziyaretiniz beni çok mutlu etti sevgiler...

      Sil
  9. Merhaba ben bant kısmını anlayamadım batın ayrı oruç dikiyormuyuz açıklarmısın ız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Beyhan Hanım. Bant kısmını dar, uzun bir şerit olarak ayrıca örüyorsunuz. Daha sonra şişinizin yardımıyla uzun kenardan ilmek çıkartıyorsunuz. Ya da isterseniz, iki parçayı ayrı ayrı örüp, birbirine dikebilirsiniz. Bant kısmında örgünün tersini yüz olarak kullandım ben.

      Sil
  10. 🖒🖒🖒🖒teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...