7 Şubat 2015 Cumartesi

Kakaolu İrmikli Puding



Merhabalar! Bir haftadır sesim soluğum çıkmıyor biliyorum. Aklım hep buralardaydı, ama okullar tatil olduğu için kızımla zaman geçiriyordum. Ankara'da havalar çok güzel. Bu nedenle kızımla pek evde durmadık. Eh böyle olunca da el işlerime vakit ayıramadım. Ama söz arayı kapatacağım :) 

Şimdilik herkesin bildiği, bizim de çok sevdiğimiz irmikli puding tarifini yazmak istedim. Geçenlerde komşum etimek tatlısı getirmişti. Çok güzeldi gerçekten. Ama biz milletçe gelen kabı boş göndermeyiz değil mi? Ne yapıp da götürsem derken bu tarif geldi aklıma. İki kilo sütten yaptım. Yarısı komşuma gitti, yarısı bizde kaldı...




Bu sefer kakaolu denemek istedim. Yetmedi, içine bir de portakal kabuğu rendeledim. Sonuçta evdekiler hemen bitirdiler. Bu fotoğrafı zor çekebildim. Tarife gelince...

MALZEMELER :

1 kg süt,
8 yemek kaşığı irmik,
15 yemek kaşığı şeker,
Ben bu sefer tepeleme 1 yemek kaşığı kakao ve 1 portakalın kabuğunu da ekledim.

YAPILIŞI :

Bütün malzemeler bir tencereye koyulup, hafif ateşte muhallebi kıvamına gelinceye dek pişirilir. Annem ıslatılmış kalıba pudingin yarısını döker, ortasını dövülmüş cevizle kaplar. Sonra pudingin kalan yarısını da döker. Buzdolabında soğuyup, katılaştıktan sonra ters çevirip servis eder. Yine üzerini cevizle süsler tabii. Ben bu sefer kakaolu yaptığım ve komşumun kabı böyle olduğu için dilimleyerek servis etmeyi tercih ettim. Ama dediğim gibi dilim halinde fotoğraf çekmeye fırsatım olmadan herkes kaşık kaşık tabağına alınca görseli bozuldu tabii...

Denemeyenlere kakaolusunu da öneririm. Herkese mutlu hafta sonları diliyorum. Görüşmek üzere...

8 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, kaşıkla dalasım geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evdekiler de öyle yaptılar zaten :) Sevgiler...

      Sil

  2. Ellerinize Sağlık çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık Betülcüm harika görünüyor. Kakaolusunu denemedim irmikli puding yapınca deneyeceğim..Afiyet olsun. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tülaycım. Ben de ilk kez denedim. Bizim evde beğenildi :) Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...