24 Mart 2015 Salı

Açıklamalı Kolay Bebek Yeleği



Merhabalar! Bugün size çok basit bir bebek yeleği anlatmak istedim. Bu yeleği Derya Baykal'ın programında Zerrin Hanım anlatmıştı. Eminim çoğunuz zaten biliyordur. Kız çocukları için pek çok seçenek varken, erkek çocuklarına bir şeyler bulmak zor oluyor. Bu model erkek bebekler için ideal. Aslında kurdelelerle süsleyip, kız çocuklarına ören arkadaşlarım da oldu. Açıkçası öyle de çok güzel oluyor. Ben de daha önce iki tane örmüştüm. Bunu da komşumun yeğeni için ördüm ve henüz görmeyenler için burada da paylaşmak istedim.




Yeleğimiz bu...Bebe yünü ve 3,5 numara şiş kullanıyoruz. Örmeye arka taraftan başlıyoruz. 62 ilmek atıp, 62 diş haraşo örüyoruz. Sonra 21 ilmek haraşo örüp, yaka için 20 ilmek kesiyoruz ve diğer omuz için 21 ilmeği haraşo örüyoruz. İlk ördüğümüz 21 ilmeği başka bir şişte beklemeye alıyoruz. Önce sol tarafı tamamlarsak, daha sonra ilik yerlerini ayarlamak daha kolay olur. En son ördüğümüz 21 ilmeği, 20 diş haraşo olana kadar örüyoruz. 21. dişe başlarken,10 ilmek haraşo, 1 ilmek düz örüp; şişin üzerine 1 kez ip dolayarak arttırma yapıyoruz. Sonra yine 10 ilmek haraşo örerek sırayı tamamlıyoruz. Arttırdığımızda oluşan delikler 16 tane olana kadar, bu şekilde arttırarak örüyoruz. Daha sonra arttırmayı bırakarak; arkayla aynı boya gelene kadar örüp, ilmeklerimizi kesiyoruz. Şişte beklettiğimiz diğer tarafı da aynı şekilde örüyoruz. Yalnız attırmayı ters tarafta yapmayı ve ilik açmayı unutmuyoruz :) Sonra yeleğin yanlarını gizli dikişle dikerek bitiriyoruz.

İşte yeleğin açık hali...




Örmek isteyenlere şimdiden kolay gelsin...

25 yorum:

  1. Hıh bunu yer imlerine ekleyeyim. Atoşa hırka ördüğüm zaman ipucu alırım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :) Teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık ,sağlıkla giyilsin.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, giyecek erkek şanslı..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. aaa güzel ellerinizee sağlık :-))
    bende beklerimm symcouture.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim hoş geldiniz.

    YanıtlaSil
  6. Oy oy oy ne güzel olmuş emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Evimin Güncesi :) Benden de sevgiler...

      Sil
  7. beyaz sardunya ....ellerine sağlık,çok kullanışlı bir yelek olmuş veee çok düzgün bir şekilde... bayıldım.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili arkadaşım. Beyenmene sevindim :) Benden de sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkür ederim sevgili arkadaşım. Beyenmene sevindim :) Benden de sevgiler...

      Sil
  8. Güzel bir örnek elizine sağlık, sözlerinizde haklısınız erkek bebekler için seçenek biraz daha kısıtlı olsa da hanımlarımız ellerinden geleni yapıyor gerçekten. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Artık güzel modeller bulunuyor gerçekten sevgiler...

      Sil
  9. çok güzel olmuş modeli de hoşuma gitti modeli anlatmanız iyi olmuş mutlaka örmeliyim ellerinize sağlık selamlar...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Ahşap Zamanı. Beğenmenize sevindim. Gerçekten çok kolay bir model sevgiler...

      Sil
  10. Şuan yapıyorum çok kolay ama çok da güzel bi yelek 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Örmesi de çok zevkli değil mi? Elinize sağlık, kolay gelsin.

      Sil
  11. Mrb bn bunu 62 değil de 90 ilmek ile basladim o zaman omuzlarına 21 yerine kaç almam lazım .birde 62 ye 16 arttirmisiniz bn 90 ilmek e kaç arttırım lütfen cvp verirmisiniz çok istiyorum yapmayi bu örneği başladım hatta baya ordun 90 ilmek yaptım ama bu 62 küçük olur ogluma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 31-28-31 yapabilirsiniz. İlmek sayısını arttırdığınız için 16 sabit kalsın bence. Yine de 16 arttırdıktan sonra, oğlunuzun üzerine olan bir yeleğine ölçün. Darsa,2-3 tane daha arttırın. Boyunu da yine ölçerek uzatabilirsiniz. Kolay gelsin.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim öyle yapacağım :)

      Sil
    3. Rica ederim, umarım oğlunuza göre olmuştur.

      Sil
  12. Merhaba ben yeleğin sağ tarafini ordum fakat sol tarafa denk getiremedim nasil yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sağ tarafta yaptığınız işlemin tam tersini yapıyorsunuz. Kolay gelsin.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...