26 Şubat 2015 Perşembe

Yastık Kılıfı Diktim



Merhabalar! Sökük dikerim diyerek dikiş makinesi alıp; sonra da hevese gelip eski çarşaflar üzerinde denemeler yapıyordum. Sonunda cesaretimi topladım ve gerçek kumaş üzerinde bir çalışma yapmaya karar verdim.

Kendileri benim ilk dikiş denemem olur...



Elim titreye titreye, bitmiş hali 50*70 cm olacak şekilde biçtim. O gün makine çekmeye fırsatım olmadığı için, dikim işini dün hallettim. En korktuğum yeri de, kılıfı geçirdikten sonra yastığın başına dönen kapak kısmı oldu. Acaba ters mi yaptım diye baka baka bir hal oldum :) Dikiş bilenler şimdi bana gülüyorlardır. Ama ne yapayım acemilik işte... Örgüde yanlış yaptınız mı söker yeniden örersiniz. Olan harcadığınız emeğe olur. Ama dikiş öyle değil ki... Kumaşı yanlış kestiniz mi, nasıl geriye dönülür? 


Aslında korktuğum yerde yine de bir hata yapmışım. Ters olmadı ama, hazır kılıflardaki gibi de olmadı. Onların kapak kısmında, dikiş kapağın altında kalıyor gözükmüyor. Benimkinde gözüktü. En azından dışarıdan gözükmüyor. Kılıfın içinde kaldı. Bir dahaki sefere onu da hallederim:) Benim gibi acemilere belki destek olur diye, bilgi aldığım sitenin linkini vermek istiyorum. Ben bu siteden bakarak diktim. Sizlere kolay gelsin...

18 yorum:

  1. Bence gayet başarılı.Dikiş dikmeye bir kaç sene önce başladım, netten bakarak bir de dikiş bilen arkadaşlara sora sora bir şeyler dikmeye başladım.Eminim siz de deneyerek başarırsınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nazan Hanım :) Babaannem çok güzel dikiş dikerdi. Çocukken O'nu seyrederken edindiğim göz aşinalığım var. İnternet çok yararlı gerçekten. Ben de uğraşacağım bakalım. Sevgiler...

      Sil
  2. Ben gitgide ustalaşarak harika işler çıkaracağına inanıyorum. Yastık çok güzel olmuş, daha ne olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili komşum :) Bunu dikince çocuk gibi sevindim. En azından cesaret geldi. Ufak tefek bir şeyler dikmeye çalışacağım artık. Sevgiler...

      Sil
  3. Beyaz sardunya ..arkadaşım,ellerine sağlık ne güzel olmuş güle güle kullanın.bu ilk dikişin çok kıymetlidir.bence şahane...bu kadar düzgün yaptığına göre bunun arkası çok güzellikler gelecek....sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emelcim. Beni motive ediyorsunuz gerçekten. Sevgiler...

      Sil
  4. Ben de Begonvilli Ev gibi düşünüyorum,çok maharetlisiniz,bunun da üstesinden geleceksiniz eminim.Hatta dönüp bu eski dikişleri begenmeyeceksiniz bile:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Küçük Kaşif. Utanıyorum valla :) Ama tecrübe önemli tabii. Zamanla daha güzel şeyler becerebileceğimi umuyorum sevgiler...

      Sil
  5. Daha ne olsun bundan alası can sağlığı inanın çok güzel görünüyor ilk dikmenize rağmen. Bence siz kısa bir zamanda çok aşama kaydedeceksin .kolay gelsin diyor sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Gezgin Kova :) Yorumlarınız beni çok mutlu ediyor. En kısa zamanda yeni şeyler deneyeceğim. Sevgiler...

      Sil
  6. Ellerine sağlık gayet güzel olmuş yıllardır dikerim ama hala aman ters olmasın diye bakarım:)) aplikesiz tek kumaş çalışırken cluch çanta gibi kapağı üste koyup dikince çevirdiğinde içte kalıyor.
    bir minik minyatür hazırla canım kat kısmını hatırlamak için iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanım bir de öyle deneyeyim sevgiler..

      Sil
  7. Seni foruma davet ediyorum arkadaşım
    http://www.keyfihobi.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özlem Hanım bakacağım sevgiler...

      Sil
  8. Beyaz sardunya başlığı beni çekti, bir bakayım dedim. Ne keyifli, ne şeker bir blogunuz var, tebrik ederim !
    Dikişe küçük adımlarla başlanır, hatalarla öğrenilir... Doğru yoldasınız :)
    Takibe aldım, bana da beklerim. Umarım blogumu seversiniz :)
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zarif düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Ben de ziyaretinize geleceğim sevgiler...

      Sil
  9. İlk olmasına rağmen gerçekten güzel olmuş kumaşıda tam nevresimlik iç açıcı renkler istedikten sonra başarılmayacak birşey yok yeterki iste öyle değilmi?ellerine sağlık iyi ve mutlu günlerde kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Evimin Güncesi :) Henüz makineyi kullanırken elim ayağıma dolaşsa da bu işi öğrenmeye niyetliyim. Umarım bir gün güzel güzel şeyler dikebilirim sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...