8 Ocak 2015 Perşembe

Açıklamalı Süslü Parmaksız Eldiven



Hava yine çok soğuk. Kar yağıyor. Bugün de bir eldiven paylaşayım dedim. Ben iki kat yapılmış tiftik iple örmeyi tercih ediyorum. Yumuşacık oluyor.


İki kat yapılmış tiftik ip ve 5 numaralı şişle 48 ilmek atın. Eğer zayıf ve küçük elleriniz varsa ölçüyü küçültebilirsiniz. 28 sıra lastik örün. Ben bu örneği bir dergiden çıkartmıştım. Oradaki açıklamayı aynen yazıyorum.

ÖRNEK KURULUMU :

1. sıra : İlk ilmeği örmeden alın, 2 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 3 ilmeği birlikte ters örün, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 3 ilmeği birlikte ters örün, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz olarak devam ederek sırayı tamamlayın. Arka sıraları her zaman ters örün.

3. sıra : İlk ilmeği örmeden alın, 2 ilmek ters, 1 ip dolayın, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 3 ilmeği birlikte ters olarak örün, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dolayın, 1 ters, 1 ip dolayın, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 3 ilmeği birlikte ters olarak örün, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dolayın, 1 ilmek ters, 1 ip dolayın ve sıra sonuna kadar bu şekilde devam edin. Arka sırada ilmekleri hep ters örün.

5. sıra :  1 ilmeği örmeden alın, 2 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dola, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 3 ilmeği birlikte ters örün, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dola, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dola, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 3 ilmeği birlikte haraşo örün ve sıra sonuna kadar bu şekilde devam edin.

7.sıra : 1 ilmeği örmeden alın, 2 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ip dolayın, 1 ilmek düz, 3 ilmeği birlikte ters örün, 1 ilmek düz, 1 ip dolayın, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ip dolayın, 1 ilmek düz, 3 ilmeği birlikte ters örün ve sıra sonuna kadar bu şekilde devam edin.

9. sıra : 1 ilmeği örmeden alın, 2 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dolayın, 3 ilmeği birlikte haraşo örün, 1 ip dolayın, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ilmek ters, 1 ilmek düz, 1 ip dolayın, 3 ilmeği birlikte ters olarak örün, sıra sonuna kadar bu şekilde devam edin.

Örneği üç kez tekrarladıktan sonra ilmekleri keserek örgünüzü bitirin. Baş parmağınız için boşluk bırakarak eldiveni dikin. Uç kısmına dilerseniz dantel dikin. O kadar süslü istemem derseniz, oya yapın.


Alttaki de orta kalınlıkta bir iple ördüğüm eldiven...



Örmek isteyenlere kolay gelsin...

14 yorum:

  1. Beyaz sardunya ...harika olmuşlar. elim bir iyileşsin...kızlara bende yapıcam .çok güzel anlatmışın.teşekkürler.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım. Geçmiş olsun. Umarım önemli birşey değildir. Sevgiler...

      Sil
  2. çok şık görünüyorlar.. sıcacık.. elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık harikalar . örneği çok beğendim .
    ben de geçen kış yıldız örneğinden yapmıştım gelin kızlarıma.
    Bu gün de Derya hanımın proğramın da bir hanım tığla motiflerden yaptı çok hoştu izleyebildiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanım beğenmenize sevindim. Yıldız örneği de çok güzel oluyor. Derya Hanım'ı kaçırmamaya çalışırım. O eldivenleri ben de çok beğendim. Örülecekler listesine ekledim :) Bu aralar bileğim çok kötü. Biraz düzelirse örgülerimi hızlandıracağım inşallah. Sevgiler...

      Sil
  4. Canım bana mail adresini atabilir misiniz ,sayfanız da göremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresinize gönderdim Hatice Hanım. Bloğa da eklemeye çalışırım :) Sevgiler...

      Sil
  5. ba-yıl-dımm eldivenler harika olmuş arkadaşım eline açıklamaiçinde yüreğine sağlık öptm.

    YanıtlaSil
  6. Favorim Krem olanı....Çok güzel olmuş elinize sağlık.Takipteyim.Bana da buyrun sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sertaç Hanım. Bloğuma hoşgeldiniz. Krem renginde örnek daha iyi belli oldu haklısınız. Hemen ziyaretinize geleceğim sevgiler...

      Sil
  7. Küçük fotoda cansız manken eli zannettim, sayfana gelince anladım. Mermer gibi derler ya eldivenden çok ele takıldım : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Merhaba sevgili Yazdan Kalan. Kardeşimin eli o. Sağolsun mankenliğimi yapmayı kabul etmişti. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...