28 Mart 2016 Pazartesi

Hafta Sonu Gobit Ekmeği Yaptım


Merhabalar! Ankara'ya kış geri geldi. Hava çok soğuk ve ara ara kar atıştırıyor. Böyle olunca da, insan evde uğraşacak bir şeyler arıyor. Zaten hafta sonları, bizim evde hamur işi günüdür. İnternette bu tarifi bulunca denemek istedim. En azından börek,çöreğe göre daha masum bir şey değil mi? Aslında benim bir ekmek makinem var. Evde ekmek yapacağım zaman onu kullanıyorum. Ama gobit ekmeği makinede yapmaya uygun değil. O nedenle, ben de elde yaptım. Tarifi Nefis Yemek Tarifleri Sitesi'nden aldım. Merak edenler siteyi incelesinler lütfen...

Ben orada verilen ölçüleri aynen yazacağım. Ancak bu ölçülerle yapınca, benim hamurum ele avuca gelmeyen, sıvı bir karışım oldu. Sonrasında hamuru toparlayabilmek için, neredeyse 1 kg un daha koymak zorunda kaldım. Böyle olunca da, o içi boş görünümü elde edemedim. Ancak yine de tıkız olmadılar. Ve gayet lezzetliydi. Ölçü tam olarak verilince, makinedeki mantıkla önce sıvıları, sonra katıları ekleyerek yoğurdum. Bir dahaki sefere tüm malzemeyi koyup; suyu yavaş yavaş ekleyeceğim.  



MALZEMELER  :

1 kg. un ( Ben Katmer un kullandım )
10 gr. yaş maya ( Ben instant maya kullandım )
3 çorba kaşığı ekşimiş, sulu yoğurt ( Ben yoğurdu bir gün önce yapmıştım. Yani ekşi değildi. )
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz
4-5 su bardağı ılık su ( Dediğim gibi benim hamurum çok cıvık oldu.)

ÜZERİ İÇİN  :

2 yemek kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı ılık süt

YAPILIŞI  :

Tüm malzemeyi yaklaşık 10-15 dakika kadar yoğuruyorsunuz. Üzerini örterek, ılık bir ortamda 1 saat mayalanmasını bekliyorsunuz. Tekrar yoğurduktan sonra, yumurta büyüklüğünde ( benim hamurum çok olunca daha büyük bezeler yaptım ) bezeler yapıp, üzerini örtüyorsunuz ve yarım saat daha bekliyorsunuz. Sonra bezeleri un yardımıyla 2 cm kalınlığında açıp, fırın kağıdı yayılmış tepsiye diziyorsunuz. Üzerine yoğurtlu, süt karışımını sürüp; tepside 10 dakika dinlendiriyorsunuz. Bu arada fırınınızı 200 dereceye getirip ısınmasını sağlamayı unutmayın. Çünkü ekmekleri sıcak fırına vermeniz gerekiyor. Ekmekleri fırına verdikten sonra, üzerleri kızarıncaya kadar pişirin. Tarifte çok kızarırsa, sertleştiği yazıyordu.


Biraz maceralı da olsa, biz çok beğenerek tükettik. Bir de anladığım kadarıyla merdane değirmeden, elle açınca daha iyi kabarıyormuş sanırım. Artık bir dahaki sefere öyle deneyeceğim.


Denemek isteyenlere kolay gelsin. Orijinal tarifi de gözden geçirin derim. Belki benim gözümden kaçan bir şey olmuştur. Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle...

18 yorum:

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Tam fırından çıkınca tereyağ ile birlikte ohh mis vallahi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl da bildiniz :))Evdekiler öyle yedi. Ama bana cısss. Ben peynir yeşillikle tükettim. Sevgiler...

      Sil
  3. çok güzel görünüyor... ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili B.Sardunya pofidik pofidik afiyet olsun,arkadaşim ne güzel sağlıklı besleniyorsunuz.Deneyeceğim bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sağlıklı beslenmeye çalışıyoruz diyelim :)) Ben dikkat etmek zorundayım. Ama bu arada evdekileri de mahrum etmeden, orta yolu bulmaya çalışıyorum. Sevgiler...

      Sil
  5. Afiyet olsun , biraz maceralı olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet biraz öyle oldu :) Sevgiler...

      Sil
  6. Arasını açacaksın şöyle boydan, peyniri tıkıştıracaksın yanına da bir kahve. Oh pofi pofi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle yaptım. Ama kahve yerine, çayı tercih ettim. Bol roka, maydanoz da yedim ki; üçer beşer götürmeyeyim :)) Sevgiler...

      Sil
  7. Ellerine sağlık cnm. gayet güzel olmuş afiyet şeker olsun yarasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ayselcim. En azından tadı güzeldi. Bir dahaki sefere daha çok kabaracak umarım. Sevgiler...

      Sil
  8. Oh mis gibi sıcacık yemesi nefis olur ellerine sağlık ,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Denemek lazım ellerine sağlık afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Fena olmadı, tavsiye ederim. Sevgiler...

      Sil

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...