5 Kasım 2018 Pazartesi

Ekmek Makinelerinizin Kıymetini Bilin



Merhabalar! Kasım ayı geldi, ama Ankara'da havalar hala çok güzel. Tabii sabah ve akşamları soğuk oluyor, ancak gündüzleri hava oldukça sıcak. Ne yazık ki, bu da hastalıkları beraberinde getiriyor. Biz de evcek bu durumdan nasibimizi almış bulunuyoruz. Hastalanınca yürüyüşler de oldukça aksadı maalesef. 

Neyse lafı fazla uzatmadan konuya girmek istiyorum. Ben ekmek makinemi 2005 yılında almıştım. Arçelik'in ilk çıkarttığı modeldi sanırım. Kocaman, sandık gibi olanlardan. Sonradan daha uygun fiyatlı ve daha küçük boyutluları çıktı. Hatta öyle yaygınlaştı ki; her markadan, çeşit çeşit programı olan makineler üretildi. Ben de makinemi zaman zaman severek kullandım. Zaman zaman diyorum, çünkü çoğumuz gibi ben de ara ara makineyi dolapta unuttum :))


Son yaptığım ekmekler pişme aşamasında çöküyordu. Her şeye dikkat ettiğim halde, en garantili ekmeklerimde bile bunu yaşıyordum. Makinemi ayarlayıp, alışverişe gittiğim bir gün eve döndüğümde o muhteşem ekmek kokusu karşıladı beni. Ama kapağı açtığımda ne göreyim! Makinem hamuru hiç karıştırmamış. Malzemeler nasıl koyduysam öyle duruyor. Tamamen o şekilde pişmiş. Tabii o ekmeği yemenin imkanı yoktu. Ne olduğunu anlayamadığım için yeniden denemek istedim. Bu sefer başında bekleyerek... O zaman makinenin hamuru karıştırmadığını, ama pişirdiğini farkettim. İşte olanlar olmuştu... Çünkü benim bileklerimde sorun olduğu için hamur yoğuramıyorum. Yani bana makinenin en çok yoğurma fonksiyonu lazım...


Tam da o günlerde benim tüp mide ameliyatım gerçekleşti. Pek çok şeyin yasak oluşu, yeni hayatıma adapte olma çabaları falan derken; biz yine ekmek makinesini unuttuk. Taa ki geçen gün kızım, anne ben yine ekmek kokularıyla uyanmak istiyorum diyene kadar... Hemen makineyi servise götürdük. O zaman bu makinenin artık üretilmediğini öğrendim. Çok üzüldüm tabii. Parça bulup, bulamayacakları belli olmayınca, ben de internette biraz araştırma yaptım. O zaman, artık birkaç marka dışında ekmek makinesi üretilmediğini; piyasadakilerin de oldukça pahalı olduğunu farkettim. Benim makinemin kayışı kopmuş ve kartında arıza varmış. Kayışı buldular, ama kart bulunmuyormuş. Elde olan imkanlarla tamir etmişler. Sonuç olarak şimdi makinem gayet güzel çalışıyor. Ama ne kadar gider bilmiyorum.


Normalde hazır karışımları kullanmayı sevmiyorum. Ama makinem tamirden yeni geldiği için riske girmek istemedim ve Söke unun ruşeymli karışımını denedim. Çok da memnun kaldım. Sabah yine ekmek kokularıyla uyandık. Evdekiler çok beğendiler. Tabii ben sadece bir lokma tadına baktım. 

Eşim ekmeğin soğumasını beklemeden kestiği için biraz çöktü ama, yine de sizin için fotoğraf çekmeyi başardım :)



Umarım makinem yeniden bozulmaz. Şimdi eskisi gibi, her hafta sonu yeni bir tarif deniyorum. İçlerinden beğendiklerim olursa sizlerle de paylaşırım. 

Haydi siz de çıkartın emektarları dolaptan. Bakın nesilleri tükenmek üzere... 


6 yorum:

  1. Afiyet,şifa olsun. Görüntüsü iştah açıyor. Bende çok istiyorum bir ekmek makinesi almayı da sıra gelmiyor bir türlü. Sizinki br dha bozulmasın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bilekler sağlam olsa, hamur yoğurarak ekmek yapmak da çok keyifli olur eminim. Ama ekmek makinesi de çok pratik oluyor gerçekten. Sevgiler...

      Sil
  2. Afiyet olsun, çok isteyipte bir türlü alamadığım bir makina.Umarım tekrar bozulmaz yepyeni ekmekler yaparsınız.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de kızım bebekken, her şeyin doğalını yapmaya çalıştığım bir dönemde almıştım. En büyük keyfi de akşamdan hazırlayıp, sabah ekmek kokusuyla uyanmak oluyor:) Umarım bir gün alırsınız, sevgiler...

      Sil
  3. Mis gibi ekmek kokusu geldi burnuma. Nefis görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...