15 Aralık 2015 Salı

Açıklamalı Kırmızı Çocuk Beresi


Merhabalar! Epeydir örgüyle ilgili bir şeyler yazmadım değil mi? Bilekler sağlam olmayınca böyle oluyor. Geçenlerde, yaptığım yün alışverişinden söz etmiştim. İşte onlarla oynamaya başladım. Kızım Alize Yün Dergisi'nin 19. sayısından bir bere beğenmişti. Yavaş yavaş olsa da, onu ördüm. İşte bere bu...



Alize superlana midi ile ördüm. Dergide 10-12 yaş için diyor. Ama 13 yaş da giyebilir bence... Yalnız 75 ilmekle başlanır ve artırmalardan sonra 112 ilmek elde edilir diyor. Böyle başlayınca baş çevresi çok geniş oluyor. Üstelik, söylenen artırmadan sonra 112 ilmekten fazla ilmek elde ediyorsunuz. İşte, matematik her yerde karşımıza çıkıyor... Ben de şöyle bir hesap yaptım ve bereyi 75 ilmek değil, 57 ilmek başlamak gerektiğini buldum. Sanırım baskı hatası yapmışlar.





Gelelim berenin yapımına...6 numaralı şişle 57 ilmek atıp 4 sıra ( ben 6 sıra ördüm ) düz örün. Sonra bir sıra ters örün. Sonra yine 4 sıra ( ben 6 sıra ördüm ) düz örün. Son sırada bir ilmek örün, bir ilmek içten artırın, bir ilmek örün, bir ilmek içten artırın. Sırayı bu şekilde bitirin. Böylece 112 ilmek elde edeceksiniz. Bu 112 ilmeği 14 ilmek düz, 14 ilmek pirinç olacak şekilde sıra sonuna kadar örün. 10 cm ( ben daha dökümlü durması için 12 cm ördüm ) bu şekilde örün. Sonra sadece ön sıralarda hem pirinç kısımların, hem de düz kısımların her iki yanından birer ilmek kesmeye başlayın. Bu şekilde yalnız ön sıralarda keserek, 8 ilmek kalana kadar örün. Bu sekiz ilmeği iğne yardımıyla ipe geçirip, büzün. Sonra berenin arkasını gizli dikişle dikin. Gizli dikişin nasıl yapılacağını burada anlatmıştım. Siyah iple 6 ilmek atarak, düz bir şerit örün. Berenin alın kısmındaki ikinci düz ördüğümüz yere dikin. Ben bunu, bereyi dikmeden önce diktim. Sanırım böylesi daha kolay gibi... 



Daha sonra berenin tepesine siyah iple bir ponpon yapıp, dikin. Dergide düğme dikmişlerdi. Ama ben ponponları seviyorum.

İşte beremiz hazır... Şimdi bir de buna uygun atkı başlayacağım. Bakalım o ne zaman bitecek. Denemek isteyenlere kolay gelsin...

17 yorum:

  1. Rengi harika model harika açıklama da harika sende harikasın cnm. emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utandırdın beni Ayselcim :)) Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  2. Çok güzel olmuş, güzel kızın güle güle giysin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nuray Hanımcım sevgiler...

      Sil
  3. Renkler çok güzel, tam kış renkleri. Görünüşünden yumuşak ve sarıcı bir bere olduğu anlaşılıyor. Güzel kız güle güle giysin. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İsmet Hanımcım. Evet yumuşak oldu gerçekten.Artık O seçiyor, ben örmeye çalışıyorum :)) Sevgiler...

      Sil
  4. Yanlis yerde olacak belki ama yardim istiyorum sizden. Blogunuzu inceledim yalanci selanik bere icin kesmeyi gostermissiniz fakat ben normal selanik bere oruyorum ama kenar ilmeklerden kesmeyi bilmiyorum yardımci olursaniz cok sevinirim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yardımcı olmaya çalışayım tabii. Ben selaniği üzerine atmalı olarak örmem genellikle. Bu yazımı gördünüz mü bilmiyorum. http://beyazsardunya.blogspot.com/2014/12/acklamal-selanik-bere.html Genellikle öyle örüyorum. Ama üzerine atılarak örülenden yapıyorsanız; bir örüp, bir sonrakinde üzerine atma işlemini yapmadan devam edebilirsiniz. Böylece ilmekleriniz azalmaya başlar. Ben kenarlar yerine, aralardan eksiltirim. Bir de eksiltmeye geçtiğiniz yerden itibaren lastik devam edebilirsiniz. Böylece örgü daha kolay toplanıyor. Bir ilmek örün sonra iki ilmeği birlikte alın. Bu şekilde birkaç sıra ördüğünüzde bereniz toplanır. Kalan 10- 15 ilmeği de ipe geçirip büzün. Bilmem yardımcı olabildim mi? Eğer sorun yaşarsanız, tekrar yazın. Başka bir formül bulmaya çalışayım.

      Sil
    2. http://beyazsardunya.blogspot.com.tr/2014/12/acklamal-selanik-bere.html Yorumlarda link vermeyi başaramadım bir türlü. Bu yazım belki yardımcı olur size...

      Sil
  5. Yanlis yerde olacak belki ama yardim istiyorum sizden. Blogunuzu inceledim yalanci selanik bere icin kesmeyi gostermissiniz fakat ben normal selanik bere oruyorum ama kenar ilmeklerden kesmeyi bilmiyorum yardımci olursaniz cok sevinirim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Merhabalar, yardımcı olmaya çalışayım tabii. Ben selaniği üzerine atmalı olarak örmem genellikle. Bu yazımı gördünüz mü bilmiyorum. http://beyazsardunya.blogspot.com/2014/12/acklamal-selanik-bere.html Genellikle öyle örüyorum. Ama üzerine atılarak örülenden yapıyorsanız; bir örüp, bir sonrakinde üzerine atma işlemini yapmadan devam edebilirsiniz. Böylece ilmekleriniz azalmaya başlar. Ben kenarlar yerine, aralardan eksiltirim. Bir de eksiltmeye geçtiğiniz yerden itibaren lastik devam edebilirsiniz. Böylece örgü daha kolay toplanıyor. Bir ilmek örün sonra iki ilmeği birlikte alın. Bu şekilde birkaç sıra ördüğünüzde bereniz toplanır. Kalan 10- 15 ilmeği de ipe geçirip büzün. Bilmem yardımcı olabildim mi? Eğer sorun yaşarsanız, tekrar yazın. Başka bir formül bulmaya çalışayım. -

      Sil
  6. Ellerine sağlık Fıstığa çok yakışacak. ponponlar ben de çok seviyorum renk süper.

    YanıtlaSil
  7. keşke daha çok anlasaydım şu örgü işinden arttırmayı falan bilmiyorum ben :D ama sizin anlatım harika bayıldım hatta bence böyle şeylerde en açıklayıcı anlatım sizde.bayıldım anneme sorcam bunu :D o okusun sonra bana gelsin göstersin canlı canlı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zarif yorumunuz için teşekkür ederim :)) Ailede bilen birileri olunca daha iyi öğreniliyor gerçekten. Bana da rahmetli babaannem öğretmişti örgü örmeyi. Eğer ilginiz varsa, biraz çabayla siz de örebilirsiniz. Bloğuma hoş geldiniz. Sevgiler...

      Sil
  8. ilmek sayısını biraz artırınca bize görede olur herhalde bloğunuzu sevdim arkadaş grubuma ekledim iyi günler güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeniniz için çok teşekkür ederim. Tabii ki ilmek sayısını artırdığınızda büyüklere de olur. Ama ucunda lastik olmadığı için biraz giyince esneme yapıyor. Artırırken bunu göz önünde bulundurmayı unutmayın. Ben uç kısmına siyah iple lastik yaparak o sorunu çözdüm. http://beyazsardunya.blogspot.com.tr/2016/01/verev-atk.html verev atkıyı anlattığım yazımda fotoğrafını görebilirsiniz. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...