25 Aralık 2015 Cuma

Diyetten Sıkıldınız mı?



Merhabalar! Hani sağlıklı beslenmeye çalışıyorum ya... Hani kilolarımdan kurtulmaya çalışıyorum ya... Sayarak zayıflama yöntemini çok sevdim ben. Ayça Kaya'nın kitaplarını okuyarak, sayarak zayıflamaya çalışıyorum. Ama bunca kilo ve insülin direnciyle pek kolay olmuyor doğrusu. Zaman zaman çıkmaza girdiğim, motivasyonumun bozulduğu oluyor. Vermem gereken kiloyu duysanız dudağınız uçuklardı...  Ama yılmıyorum. Kendim için, kızım için bu kiloları vermem gerekiyor. 



Motivasyonum bozulduğunda bu tür yazılar ya da başarı hikayeleri kendimi toparlamamı sağlıyor. Bugün canım yaramazlık yapmak istedi. Kendimi şımartmak istedim. Ama zaten sayarak zayıflıyorum değil mi? Hiçbir şey yasak değil. Sadece porsiyon kontrolü yapmam yeterli. İşte ben de öyle yaptım...


Lor peynirli ekmek üzeri yaptım kendime. İki yemek kaşığı lor peynirinin içine bir yumurta kırdım. Bir tane kırmızı biber doğradım. Bazen dereotu, maydanoz veya yeşil biber de ekliyorum. Eğer mideniz sağlamsa, pul biber de ekleyebilirsiniz. Acı yemek metabolizmayı hızlandırır. Ben yağ koymuyorum. Kilo probleminiz yoksa, yağ da ekleyebilirsiniz. Sonra iki dilim tam buğday, kepek ya da çavdar ekmeğinin üzerine sürüp, fırına verin. Fırında pizza pişiyormuş gibi nefis kokular yayılıyor. Yanında bol domates, salatalık, yeşil biber ve yeşillikle birlikte tükettiğinizde oldukça tok tutan bir öğün oluyor. Ben genellikle öğlen öğününde tüketiyorum. Ama sabahları yaptığım da oluyor. O günkü ruh halime bağlı:))


Şimdi ne yediğimize bakalım. Hani sayarak besleniyoruz ya; ne yediğimizi bilmemiz önemli.

2 yemek kaşığı lor peyniri = 1 et
1 yumurta                           = 1 et 
1 kırmızı biber                    = Yağ koymadan pişen ya da çiğ sebzeleri saymıyoruz.Ama kırmızı biber biraz kalorili. O yüzden ölçüye dikkat etmek gerekir.                       
2 dilim çavdar ekmeği        = 2 ekmek hakkı.

Günlük yememiz gereken miktarlardan düşerek diğer öğünlerimizi ayarlayabiliriz. Böylece hem kaçamak yapmış gibi oluyoruz. Hem de sağlıklı ve kontrollü beslenmeye devam ediyoruz. Ben bunu yediğimde değişiklik yapmış oluyorum ve diyetime daha azimle devam ediyorum. Sıkılmamak için kontrollü alternatifler iyi geliyor. Denemek isteyenlere afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Oh, yarasın! Diyet, diyet nereye kadar? Elbette arada bir canınızın çektiklerini yiyeceksiniz. Bu bir depolama ve harcama sorunu aslında. Eğer daha çok harcama yaparsanız yeme hakkınız doğar, öyle değil mi. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarından taviz vermeden, bol hareketli günler olsun sevgili blog komşum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili blog komşum. İnsanın uzun bir yolu olunca arada bir soluklanmak istiyor doğrusu. Ama önemli olan yoldan çıkmamak :)) Hareketsiz de olmuyor haklısınız. Ne yazık ki bu aralar yürüyüşlere ara verdim. Hava daha da soğuyacakmış. Ama iyice tembelleşmeden bunun da çaresine bakmak lazım. Sevgiler...

      Sil
  2. Canımm afiyet olsun kilo olmasın diyelim:) benim de terk etmem gereken epeyce kilo var ama bir tülü vedalaşamıyoruz sadece Diyarbakır'dayken 2,5 kilo vermiştim Duru'nun doğduğun da onla kaldım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) Evet evde ekstradan bir hareketlilik olunca daha kolay kilo veriliyor. Ne diyeyim hepimize kolay gelsin :) Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...