3 Aralık 2015 Perşembe

Aralık...


Merhabalar! Dün sabah Ankara'da çok ilginç bir şeyle karşılaştık. Şimşek çakıp, şiddetli bir şekilde gök gürlüyordu. Gök gürültüsü eşliğinde de kar yağıyordu. Bu yaşıma kadar böyle bir şey görmemiştim. Ne yalan söyleyeyim, korktum :)) Sonra birden kar da, gök gürültüsü de kesildi ve güneş açtı. Karların hepsi eridi. Hani fotoğraf çekmemiş olsam, hayal gördüğümü düşüneceğim.




Sonra bu durumun daha önce İstanbul'da ve Yalova'da da yaşandığını öğrendim. Acaba neden oluyor diye şöyle bir araştırdım. Havadelisi bu durumu çok güzel açıklamış. Benim meteoroloji bilgim yok tabii. Yazılanları, anladığım kadarıyla anlatacağım. Yere yakın olan hava nispeten daha ılıkken; üst katmana aniden çok soğuk hava gelirse, bu iki ayrı sıcaklıktaki hava dikey olarak etkileşiyormuş. O zaman da şimşek çakıp, gök gürlüyormuş. Ama yüzeye yakın havanın sıcaklığı elverişliyse, aynı zamanda kar da yağıyormuş. Bu durum genellikle denize yakın yerlerde olurmuş. Ama dün Ankara'da olduğu gibi; karasal bölgelerde de görülebilirmiş. Merak edenler bu siteyi ziyaret edebilirler.

Öğleden sonra da Kızılay'a gittim. Aslında bir gün önce gidecektim. Ama işim çıktı. O gün hava günlük güneşlikti oysa... Ben de dün gitmek zorunda kaldım. Ama atıştıran karın altında dolaşmak da güzeldi hani. İzmir Caddesinde dolaştım. Yüncülerimi gezdim. Alışveriş yaptım. Kısacası kendimi şımarttım. Buna gerçekten ihtiyacım vardı.

İşte aldıklarım... Nako ve Alize'nin yeni dergileri çıkmış. Henüz tam olarak inceleyemedim. Bu iplerden kendime güzel bir cici öreceğim. Sürpriz...


Bu malzemelerden de, becerebilirsem kendime kolye yapacağım...


Bunlar da kızım için. Bir önceki Alize dergisinden bir bere beğendi. Ondan öreceğim. Tabii bereye takım, atkı da örmek lazım...

                           
Bugün Ankara'da hava yine çok soğuk. Ara ara kar uçuşuyor. Allah evsizlerin ve sokak hayvanlarının yardımcısı olsun. Bizler işin eğlencesini yaşıyoruz. Ama onlar çilesini çekiyorlar. Umarım hepsi sığınacak bir yer bulur...

13 yorum:

  1. Havalar bazen sürprizli olabiliyor:)

    YanıtlaSil
  2. Eskiler gök gürleyince kar yağar der, bunu yıllar önce annemden duymuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hiç duymamıştım gerçekten. Ne varsa eskilerde var :)))

      Sil
  3. Ankaranın soğuğu pek yaman, şirket 3 defa beni ankaraya göndermişti, fabrika Kazanda idi felaket soğuktu.. Yünleriniz ile kolay gelsin..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Özlem Hanımcım. Evet Ankara'nın soğuğu çok fena. Şu anda da çok soğuk. Artık örüp örüp ısınacağız :) Sevgiler...

      Sil
  4. Beyaz sardunya ...arkadaşım...havalar artık kış çok sert ve kar soğuk...inan evsizleri ,sıcak çorba içmeyen kardeşlerimi,hep kısacası sokakdaki tüm canlıları düşünürüm.allah hepimizin yardımcısı olsun şu anımıza da şükürler olsun.bu arada yünlerin hayırlı olsun. ben örgüyü sevenlerdenim ...kış geldimi illa ki yünler çıkar ortaya ne zevklidir. ahhh elim tam iyileşmedi.merakla bekliyorum. size kolay gelsin.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanımcım. Ah o billekler yok mu? Sağlam olsalar ne içler çıkacak ama buna da şükür. Ya hiç öremeseydik. Bunu düşünmek bile istemiyorum. Bu yüzden zorlamadan yavaş yavaş örüyorum. Size de geçmiş olsun. Sevgiler...

      Sil
  5. Ne sıcak bi post, kış diyor bize :) çok güzel bi blog, artık takipteyim. Sizi de benim bloguma beklerim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zarif yorumunuz için çok teşekkür ederim Hatice Hanım. Bloğuma hoş geldiniz. İade-i ziyarete geleceğim sevgiler...

      Sil
    2. Ah Hatice Hanım bloğunuza geldim, gezdim. Ama ne yazık ki yorum bırakamadım. Umarım buradan görürsünüz. İnternet ortamında fazla dağılmak istemediğim için G+ kullanmıyorum. Bu yüzden bloğunuza yorum bırakamadım. Bloğunuz çok hoş. Güzel ve yararlı şeyler paylaşmışsınız. Artık ben de sizi takipteyim...

      Sil
  6. Kar faslı hariç biz İzmir de alışkınız günde 4 mevsimi yaşamaya:))
    Canım kolay gelsin güzelliklerin ham maddeleri sıraya girmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice Hanımcım. Bu günlerde hava yine gündüzleri çok güzel sayılır. Ama geceleri ve sabahları ayaz var tabii. İzmir'e en son 93-94 gibi gelmiştim. Ama hep çok beğenirim. Bir fırsatını bulup, yeniden gitmek istediğim yerlerin başında geliyor. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...