25 Aralık 2016 Pazar

Kolay Kumpir


Merhabalar! Şu pazar gününde ailece gözümüzün önünde sıcak yiyecekler uçuşurken, geçen hafta yaptığım kumpiri paylaşayım dedim. Çünkü küçük bir haftasonu talihsizliği yaşıyoruz. Dün gece saat bir gibi doğalgaz sayacımız arızaya geçti. Eve gaz gelmiyor. Hemen arıza bildirdik tabii. Ama ben bu yazıyı yazarken saat 16.00 ve hâlâ gelen giden yok. Yani, dün gece yarısından beri Ankara'nın soğuğunda gazsız kaldık. Hadi kat kat giyinip, elektrik sobası yakarak ısınıyoruz. Ama ocak, fırın hiçbir şey çalışmıyor. Isıtıcıda su ısıtıp, sallama çay yaptım, Peynir ekmek falan idare ettik. Ama akşam oluyor ve ben yemek yapamıyorum. Evde tadilat var, dışarıya da gidemiyoruz.  Bir tane küçük tüp mü bulundursak ne yapsak?

Neyse, bu kadar iç dökmek yeter sanırım. Bizim evde kumpir çok sevilir. Bu yüzden sık sık yaparım. Ama patatesleri uzun uzun fırınlayacak zamanınız yoksa bu tarif birebir... 


Önce patatesleri iyice haşlıyoruz. Ben düdüklü tencerede haşlıyorum. Çok daha kısa sürüyor. Patateslerin kabuklarını soyduktan sonra üzerlerine kaşar peyniri rendeliyoruz. Biraz da tuz ekleyip, çatalla iyice eziyoruz.


Sonra ince ince doğradığınız sosisleri de karışımımıza katıyoruz. İsterseniz sosisleri haşlayabilirsiniz. 


İyice karıştırdıktan sonra, yağlanmış kalıba yerleştiriyoruz. Dilerseniz, üzerine de kaşar peyniri rendeleyebilirsiniz. 


150 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.  Servis sırasında dilediğiniz malzemelerle zenginleştirebilirsiniz. Biz kalorili olmaması için bu şekliyle tüketiyoruz. Büyük bir çoğunluğunuzun yaptığı bu tarifi hatırlatayım dedim. Hafta sonları için güzel bir seçenek oluyor...

8 yorum:

  1. Tavada rendelenmiş kavurmasını yapardım. Böyle de deneyeyim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Umarım beğenirsiniz, sevgiler...

      Sil
  2. Görüntü nefiss afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar;

    Bloğunuzun "Blogger Gazetemiz"de tanıtılmasını isterseniz, alttaki linkten detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Sevgiler,

    http://www.hikayekalplikadin.com/2016/12/blogger-gazetemizde-yerinizi-alin.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir adım atmaya çalışmışsınız. Yazınızı okudum. Sorun nedir bilmiyorum, ama iyi niyetinizin kurbanı olduğunuzu düşünüyorum. Sıkmayın canınızı...

      Sil
  4. Öncelikle geçmiş olsun! Umarım bir an önce arıza giderilir.

    Kumpir enfes görünüyor. Ellerinize sağlık. Sıcak sıcak çok makbule geçer. Ben de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ne yazık ki pazartesi sabahı 9.30'a kadar gelmediler. Ev çok soğumuştu. Sanırım bu arada hamsterimizi üşüttük. Çünkü hiçbir sorun yokken dün gece birdenbire kaybettik onu. Çok üzgünüz...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...