2 Aralık 2016 Cuma

Sebzeli Mantar Çorbası


Merhabalar! Madem aralık geldi, madem hava buz gibi; öyleyse sofralarımızdan sıcacık çorbaları eksik etmeyelim değil mi? 

Klasik mantar çorbasını hepimiz biliriz. Ben de bayılırım doğrusu. Ama daha önce sebzelisini hiç içmemiştim. Geçenlerde kızım televizyonda görmüş. Anne, bana da yapar mısın dedi. Ben programı izlemediğim için, kendime göre bir tarif oluşturdum. 


250 gr. mantarı ince ince, bir büyük kapya biberi ve bir büyük havucu da küp küp doğradım. Tepeleme 4 yemek kaşığı unu, bir tatlı kaşığı tereyağda hafifçe kavurdum. Üzerine 6 bardak su eklerken bir taraftan da topaklanmaması için telle çırptım. Bu aşamada topak oluşursa, blender kullanabilirsiniz. Daha sonra doğradığım sebzeleri ve yarım su bardağı bezelyeyi tencereye koydum. Kaynadıktan sonra, ocağı kısarak sebzelerin pişmesini bekledim. Altını kapatmak üzereyken 1 su bardağı sütü yavaş yavaş, karıştırarak ekledim. Kaynamak üzereyken ocağı kapattım.

Evdekiler oldukça beğendiler. Ben un koyduğum için, patates koymak istemedim. Siz, tarifi dilediğiniz malzemelerle zenginleştirebilirsiniz. Kış akşamları için değişik bir çorba oldu. Denemek isteyenlere kolay gelsin...

6 yorum:

  1. Kremalı mantara bayılırım ben, sebzeli de eminim güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim. Değişik bir tat oldu. Aynı şeyleri yapmaktan bıkanlara güzel bir alternatif :) Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, bu soğuk havalarda da ne güzel gider, insanın içini ısıtır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Dilek Hanım. Hele bizim gibi, yaz kış çorbadan vazgeçemiyorsanız iyi geliyor gerçekten. Sevgiler...

      Sil
  3. Nami namiii. Mantarı da çok severim. Ellerinize sağlık efem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ben de bayılırım. Teşekkürler efenim. Sevgiler...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Görüşleriniz Benim İçin Değerlidir!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...